עשרות מפרי סדר הפגינו הלילה (בין חמישי לשישי) וחסמו צירים במרכז ירושלים. בעת הפגנתם, דירדרו מכולה לעבר אישה שעברה במקום, והיא נחבלה ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, כאשר מצבה מוגדר קל. על פי גורמי הרפואה, מצבה החמיר לקשה במהלך הלילה. במערכת הפוליטית גינו את האירוע החריג. 

ראש הממשלה יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שולח איחולי החלמה מהירה לאשה שנפצעה אמש קשה בהפגנות החרדים בירושלים. קורא למשטרה לחקור במהירות ולמצות את הדין בחומרה עם האשמים".

יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מסר: "אני מגנה בתוקף את ההתפרעות האלימה שבה נפצעה אמש עוברת אורח בידי קיצונים חרדים בירושלים. אני קורא למשטרה לתפוס את האחראים לפשע הזה ולמצות איתם את מלא חומרת הדין. אין שום מקום להתפרעויות אלימות ברחובות ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר הגיב להפגנת האלימה, ואמר: "אלימות, היא לא חופש ביטוי, היא אנרכיה. באנרכיסטים ועשבים שוטים צריך לטפל ביד קשה ובנחישות. את הפורעים שכמעט רצחו אישה ופגעו בשוטרים, צריך להכניס לכלא לשנים רבות".

בן גביר הוסיף: "הגיע הזמן לעשות סדר במדינה. אסור לעשות הנחות לאף אחד שנוהג באלימות. הפגנות כן, חופש ביטוי , חשוב, אבל הפרות סדר, פגיעה בשוטרים והרס תשתיות בשום פנים ואופן לא".

הפרות הסדר במרכז ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
הפרות הסדר במרכז ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

גם יו״ר ש״ס ח״כ אריה דרעי אמר: ״הזדעזעתי לשמוע על האירוע החמור ברחוב בר אילן בירושלים, בו מפגינים משולחי רסן גרמו לפציעה קשה בתושבת העיר. אלימות והתפרעות איננה מחאה, אלא חילול ה׳ ואני מוקיע אותן מכל וכל. את הפורעים הללו שמטילים אימה על תושבי ירושלים חייבים לעצור בהקדם ולמצות עמם את הדין״.

יו"ר יהדות התורה ח"כ הרב יצחק גולדקנופף גינה את המקרה, ואמר: "אני מגנה בחריפות את ההתפרעות של קומץ מפגינים אמש, שהביאה לפציעתה באורח קשה של עוברת אורח תמימה. כל מחאה, חשובה ככל שתהיה חייבת להיעשות על פי כללי החוק ותוך שמירה על כללי הסדר הציבורי, חופש הביטוי לא מצדיק אלימות בשום פנים ואופן. אני מצפה מרשויות החוק ללכוד את הפורעים ולמצות עימם את מלוא חומרת הדין. אני מתפלל לשלומה ומאחל לה החלמה מהירה".

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב הבוקר בחשבון הפייסבוק שלו: "ההתעלמות של ההנהגה החרדית הרוחנית, של מנהיגי ש״ס ויהדות התורה, ובעיקר התעלמות נתניהו ואנשיו מהמהומות האלימות וההתפרעויות מצד מאות חרדים קיצוניים היא מקוממת ביותר. גם שתיקתם של חברי לאופוזיציה בנושא, שעד לפני רגע שאפו להקים עם ש״ס ויהדות התורה ממשלה היא שתיקה מאכזבת ביותר".

"האירועים הבלתי נסבלים הנ״ל לא רק מובילים לפגיעה בנזק וברכוש, שבכדי להחזיר אותו לקדמותו נדרשים תקציבים אדירים, אלא מובילים גם לפגיעה בעוברי אורח ומאלצים כוחות משטרה גדולים להתמודד עם האירועים הללו במקום להיאבק בטרור ובפשיעה". הוא הוסיף: "שוחחתי הבוקר עם קצין משטרה בכיר שאמר לי בצורה הכי ברורה כי ההתערבות היחידה של הח״כים החרדיים בהקשר הזה היא לעשות הכל כדי לשחרר את המתפרעים שנעצרו לפני שבת. יש תחושה קשה ומבוססת בשטח שלמתפרעים חרדים מותר הכל, אסור לנו להשלים עם זה ונעשה הכל כדי להיאבק נגד זה", אמר. 

ח"כ אוריאל בוסו, ש"ס: "האירוע הקשה אמש בו קבוצת קיצוניים פצעו אשה באורח קשה ובאכזריות, אסור שיעבור לסדר היום!. אלו לא תוצאות של מחאה, אלא של אלימות אכזרית ובריונית".