פרסום ראשון: אושרו הנטיעות בנחל יתיר בנגב, כך נודע היום (שישי) ל"מעריב". בעקבות התערבותו של שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, הנטיעות בנחל יתקיימו כמתוכנן ביום ראשון הבא. בקק״ל הכחישו את דבר האישור, ומסרו כי "הנטיעות וההתיישבות הם מהערכים המובילים של הארגון. הבקשה מרשות מקרקעי ישראל הגיעה רק אמש והיא צריכה לעבור את הגורמים המקצועיים כמו שאנו עושים בכל בקשה או פעולה שאנו מבצעים. נמשיך להיות שותפים מרכזיים בבניית הארץ, בשמירה ופיתוח הקרקע".

חבר הכנסת אלמוג כהן מ"עוצמה יהודית" מסר בתגובה כי "הנטיעות הן סמל לריבונותה של מדינת ישראל בנגב, ולקק"ל כגוף מבצע אין שום סמכות להחליט על התקיימותן או לאו. קק"ל מחויבים לבצע את החלטת הממשלה מספר 2397 משנת 2017. כפי שכבר הודעתי, אגיע ביום ראשון בבוקר ביחד עם פעילי תנועת 'אם תרצו' ואתחיל במלאכה הקדושה של נטיעות עצים בכדי לשמור על אדמות המדינה בנגב. אדמה שלא נעבד, נאבד".

אתמול שלחה רשות מקרקעי ישראל מכתב לקק״ל על כך שטרם ניתן אישור לבצע נטיעות בשטח של נחל יתיר, לאחר שבשנה שעברה הנטיעות גרמו לחיכוך עם האוכלוסייה הבדואית שמתגוררת בסמוך למקום. העבודות צפויות להתקיים על שטחים שבבעלות המדינה ולא נמצאים במחלוקת. מהרשות ציינו במכתב כי "הופתענו לגלות כי חרף המאמצים יחד עם המשטרה, קק״ל טרם נתנה את אישורה".

עוד נכתב, כי "פעולת נטיעות לשימור הקרקע בנגב נעשות מזה כשלושים שנה. העבודות מונעות פלישות ובניה בלתי חוקית ומונעות נזק סביבתי גדול". האדמות המבוקשות הן באדמות שבשליטת המדינה. המשילות של המדינה באדמות נמוכה ויש צורך ממשי לשמור על קרקעות אלו - שבחלקם מהווים הרחבה עתידית לכביש 6 ושמירה על אזור חיץ מבסיס נבטים הסמוך".

השר וסרלאוף מסר אתמול בתגובה: "אני פועל מול כל הגורמים הרלוונטיים. הנטיעות בנגב לא ייעצרו. המציאות מחייבת נטיעות בנגב. בשעה זו אני פועל מול כל הגורמים הרלוונטיים כדי לקיים את הנטיעות. לא מדובר רק בנטיעות עצים, אלא בנטיעת ריבונות ומשילות בנגב, כדי למנוע פלישה לקרקעות המדינה".