שני הפיגועים שאירעו במהלך השבת גרמו לפצועים רבים, אבל כבד במשפחות הנרצחים ונפגעי חרדה רבים. קווי סיוע רבים נפתחו בעקבות כך ברחבי הארץ, הנותנים מענה לנפגעים ומשפחותיהם.

אורב מאחורי המכוניות ויורה על עוברי אורח: תיעוד רגעי הפיגוע בעיר דוד
מתקפת טרור בירושלים: לפחות שבעה נרצחו בפיגוע משולב סמוך לבית כנסת

ביטוח לאומי

הביטוח הלאומי יצר קשר עם בתי החולים בהם מאושפזים הפצועים לצורך מתן עזרה לנפגעים ובני משפחותיהם ותמיכה בהחלמתם. כמו כן, הארגון נערך לסייע למשפחות שיביאו את יקירהם למנוחת עולמים והוצאות נלוות במסגרת ההלוויה והקבורה. הביטוח הלאומי, בשיתוף עם משרד הבריאות, הקואליציה הישראלית לטראומה ומרכזי החוסן, נותנים מענה נפשי ותמיכתי לנפגעי חרדה כתוצאה מהמצב הביטחוני.

במקרים של מצוקה וחרדה, תושבים שנכחו באירועי הטרור זכאים לקבל סיוע מפסיכולוגים, פסיכיאטריים, עובדים סוציאליים וקליניים במרכזי החוסן הכוללים: עד 12 טיפולים פסיכולוגיים, טיפולים אישיים, המותאמים גם לילדים ולמשפחות. כל הטיפולים ניתנים במרכזי חוסן ובמרפאות לטיפול בנפגעי חרדה, ללא צורך צורך בהגשת תביעה ובמימון מלא של הביטוח הלאומי.

ירונה שלום, מ״מ מנכל הביטוח הלאומי, מסרה : ״פיגועי הטרור שהתרחשו במהלך השבת הם תזכורת קשה וכואבת למציאות שלנו כאן. נפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם זכאים לתגמולים כספיים ולהטבות שונות והביטוח הלאומי נמצא כאן כדי לסייע להם ולתמוך בהחלמתם. מיד לאחר האירוע, עובדי השיקום שלנו, יצרו קשר עם הנפגעים ועם בני משפחותיהם, ויעמדו לרשותם במתן ייעוץ, הדרכה והכוונה בכל בעיה: נפשית, חברתית ומשפחתית ובמיצוי זכויותיהם״.

עמותת ער"ן

ביממה האחרונה נרשמה עלייה של כ-20% בפניות לסיוע נפשי למוקדי עמותת ער"ן השונים, זאת בעקבות הפיגועים האחרונים והמתיחות הביטחונית הגוברת. עיקר הפניות הן מתושבים שהיו באזור הפיגועים ושמעו או ראו את הירי וחווים חרדה ומצוקה, עוד פניות מאזרחים מודאגים, תושבי ירושלים והסביבה, הורים לחיילים הדואגים מהסלמה; פניות מאנשים המתמודדים עם פוסט טראומה ופניות מתושבי עוטף עזה והדרום החוששים מהסלמה באזורם. 

 לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201, או פנו באתר ער"ן בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים.

עמותת נט"ל

עמותת נט"ל המעניקה סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע טרור ומלחמה פותחת את קו הסיוע. קו הסיוע של עמותת נט"ל  תוגבר ויפעל לטובת כל מי שזקוק לתמיכה וליווי נפשי בעקבות האירועים הקשים.
במספר 1-800-363-363

עמותת "בית חם"

מוקד החירום של עמותת "בית חם" מעניק סיוע נפשי למתמודדי ומתמודדות נפש, ופתוח לסיוע במצוקות נפשיות בעקבות המצב הבטחוני. 

תושבי ישראל המעוניינים בסיוע נפשי יכולים להתקשר ל- *9518.

עמותת עזר מציון

בעקבות הפיגוע בירושלים פתחה הערב עמותת "עזר מציון" קו חירום לסיוע נפשי לציבור הרחב. הקו יפעל במהלך הלילה וככל שיידרש והוא מאויש ע"י אנשי מקצוע מהאגף לבריאות הנפש של העמותה.

מנהלת האגף לבריאות הנפש בעמותת "עזר מציון" מרב לוי: הפיגוע הקשה אמש סמוך לבית הכנסת בנווה יעקב בירושלים מציף מתחים וחרדות בקרב רבים מהציבור הרחב. יש חשיבות עצומה לקבלת סיוע כבר בשלב מוקדם ולהסתייע באנשי מקצוע ככל האפשר. אנו קוראים לכל מי שחש קושי מסוים, חרדה או כל מתח אחר או הורים שנתקלים בחרדות בקרב ילדיהם-  לפנות לקו הסיוע בהקדם. אנו זמינים לכל שאלה או בעיה."

מספר הקו- 1800-808-100.

בית חולים שערי צדק

בעקבות האירועים הביטחוניים בירושלים משרד הבריאות פתח מענים רגשיים בירושלים עם אנשי מקצוע ללא עלות 
• בית חולים שערי צדק – התערבות ראשונית, יש לפנות לחדר מיון/

עמך ירושלים

רחוב הלל 23
02-6250634
א-ה, 08:00-17:00

מטיב - המרכז הישראלי לפסיכוטראומה

גבעת שאול במרכז רפואי הרצוג
02-6449666 
א-ה, 08:00-17:00