בדיון ועדת איכות הסביבה של הכנסת שהתקיים אמש, הציגה מנכ"לית איגוד ערים הגנת הסביבה בחיפה, ד"ר ליהי שחר ברמן, תמונת מצב חמורה בנוגע לרמת לזיהום האוויר החריג שמפרץ חיפה ולעלייה במספר התושבים החולים במחלות סרטן, כתוצאה מהזיהום המחמיר. היום (שלישי) התארחה שחר - ברמן ברדיו צפון 104.5FM ושוחחה עם יואב מינץ על הנתונים.

"הדיון הזה היה בעקבות מחקרים שהציגו בנושא המגורים במפרץ חיפה ותושבים שחולים במחלות סרטן מכל מיני סוגים. הצגתי שם חריגות שקורות בבז"ן ועוד מפגעים נוספים. למשל חריגות בבנזן שזה חומר מסוכן שגורם לסרטן. אנחנו רואים חריגות בבנזן וגם הקווים שמסביב לבז"ן וגם בתחנות הניטור שלנו. ז"א שזה גם הגיע לתושבים", הסבירה. 

בהמשך טענה: "אנחנו מקבלים המון תלונות בעיקר מאזור מהעיר התחתית בחיפה. כל מי שעובר בכביש 22 (עוקף קריות) בין חיפה לקריות מתקשר לאיגוד ואומר שהוא מריח את ריח הדלקים חזק מבז"ן. אנחנו בפירוש מדברים כאן על חומרים מסרטנים ואנחנו רואים את זה בתחנות הניטור שלנו שהם העיניים שלנו בשטח".

לגבי המאבק המתחדש של תושבי חיפה נגד קבוצת בז"ן, המחזיקה במפעלים המזהמים ביותר באזור, אמרה: "יש תקווה כי יש תכנית של רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) לסגירת בז"ן אבל כל ממשלה ימין או שמאל ממשיכה לקדם אותה זה לא אומר שאנחנו יכולים לשבת רגל על רגל".

"אנחנו מתכוונים להמשיך לעמוד מול בתי הזיקוק ומול שאר המפעלים במפרץ חיפה ולעצור את המפגעים האלה יום יום. אנחנו בקשר עם הציבור. היום אני מנכ"לית איגוד ערים ולא יושבת מחוץ לבית של מי שצריך וצועקת על מי שצריך אבל אני חושבת שמאד חשוב שהתושבים ימשיכו להיות שם ברחובות ולהגיע לממשלה"