החורף הישראלי כבר כאן וזה בדיוק הזמן לרענן את הנחיות הבטיחות במיוחד לכל מי שרוכב על כלי רכב דו-גלגלי, אופנועים, קטנועים, ואופניים חשמליים. גשם, רוחות, ראות מוגבלת, כל אלו הופכים את הרכיבה להרבה יותר מאתגרת. חשוב להבין את הנחיות הבטיחות, להצטייד בציוד הנדרש ולצאת לדרך בטוחים יותר. 

צמיגים - אל תרכבו עם צמיגים פגומים. הקפידו לבדוק את הצמיגים לפני כל נסיעה. יש לוודא שעור הצמיג לא חלק מידי ושאין בו חריצים עמוקים. בדקו לחץ אויר. אחת לכמה שבועות ניתן להיכנס לחנות אופניים או לפנצ'ריה ולוודא תקינות הצמיגים. אם צמיג פגום יש להחליפו ללא דיחוי.

בלמים - יש להקפיד על שימוש בשני הבלמים. רוכבי דו-גלגלי נוטים לוותר על הבלם הקדמי וזו שגיאה. אם אתם חשים שאחד הבלמים רפוי יש לתקן באופן מיידי.

אורות - יש לוודא לפני כל נסיעה שכל האורות דולקים. בחורף חלה חובת הדלקת אורות ביום. הקפידו להיראות על ידי משתמשי הדרך האחרים בסביבתכם. 

נראות - בנוסף לאורות יש לוודא כי יש מחזיר אור מאחור. רצוי ללבוש ווסט או מחזיר אור לאורך כל שעות היום. רצוי שלא ללבוש בגדים אפורים או שחורים, במיוחד לקראת הלילה. 

ביגוד – מומלץ להצטייד בביגוד מגן ומתאים למזג האוויר. כמו למשל מעילי גשם / חליפות סערה. 
מומלץ לקחת אותם לכל נסיעה בחורף. רכיבה ללא ביגוד מתאים עלולה לגרום למחלה  וכמו-כן בגדים רטובים עלולים להוות בעיה בטיחותית. יש להקפיד למדוד את הביגוד ולוודא שהוא נוח כך שהוא לא מפריע לרכיבה.

רכיבה מותאמת -בחורף יש להימנע מפניות פתאומיות שעלולות לגרום להחלקה. לא לבלום בפתאומיות. 
להיזהר מכתמי שמן. רבים חושבים שהגשם שוטף הכל אולם זו הנחה שגויה היות וכתמי השמן נשארים בחלקם על הכביש. 

שלוליות - יש להימנע מכניסה לשלוליות. לעיתים יש בהן בורות שלא ניתן לראות. 

שמירת מרחק – בחורף יש לשמור מרחק יותר גדול מהרכב לפניך. אם נהוג לספור 3 שניות בחורף, רצוי להגדיל את הספירה ל- 5 שניות. 

התחשבות בהולכי רגל – לנהוג ככל האפשר רחוק ממדרכות תוך מתן תשומת לב מירבית להולכי רגל. 

מהירות – בחורף יש להוריד 10 אחוזים מהמהירות הרגילה. עד 30 קמ"ש בשטח בנוי זה בהחלט הרבה יותר בטוח. מחקרים מראים שזה עשוי להציל חיים.

קסדה- קסדה מצילת חיים וזה נכון גם לגבי חורף ולכל עונות השנה. יש להקפיד על חבישת קסדה בגודל מתאים שרכוסה היטב – גם באופנוע וגם באופניים. 

שתו מים – הנטייה הטבעית היא לחשוב שבחורף לא מתייבשים. זו שגיאה שכן גם בחורף ניתן להתייבש אם עושים פעילות מאומצת, לכן הרבו בשתיית מים.

מאת רועי בן אליעזר, מנהל בטיחות ובריאות תעסוקתית בחברת המשלוחים "תן-ביס"

תן ביס היא פלטפורמת המשלוחים הגדולה בישראל המציעה בין היתר שירות משלוחים ממגוון רחב של מסעדות בכל רחבי הארץ. החברה נוסדה בשנת 2000 והפכה לחברה מובילה במתן פתרונות לעסקים באמצעות סבסוד ארוחות לעובדיהם, דבר שהפך אותה לסמל סטטוס עבור העובדים בתעשיית ההייטק. בנוסף למגזר העסקי, האפליקציה והאתר של תן ביס זמינים גם לקהל הרחב עם שירות המאפשר לכל אחד להזמין משלוחים הביתה ולהנות מהטבות מאלפי מסעדות בפריסה ארצית. תן ביס פועלת כיום בכל הארץ ומעסיקה מאות עובדי מטה, כ-2000 שליחים תחת חברת המשלוחים, עובדת עם אלפי מסעדות בפריסה ארצית, ונחשבת לאחת החברות הגדולות והבולטות בשוק.