תושבי כפר רתמים בנגב ערכו השבוע הפגנה ביישוב, במחאה על על מה שכינו "אזלת ידה של המשטרה וחוסר המשילות בדרום". היוזמה למחאה התקבלה בעקבות גל פריצות ליישוב שהתרחשו בשבועות האחרונים וגניבת טרקטורון מתוך חצר אחד הבתים במקום. התושבים התלוננו בנוסף על הזמן הארוך שלקח למשטרה להגיע למקום לאחר קבלת התלונה. לדברי אחד התושבים: "נאלצנו להיכנס לבדנו לכפר הבדואי ביר הדאג' כדי לחפש את הטרקטורון הגנוב ורק כשנכנסנו המשטרה הגיעה".

הדרום הפך ל"מערב הפרוע", תושבי המקום הם אלו שמשלמים את המחיר
מצב החירום הופך לבלתי נראה: לאובדן המשילות אחראיות כל ממשלות ישראל

עקיבא ביגמן, תושב המקום סיפר ל"מעריב" על תחושת ההפקרות שנוצרה באזור: "יש תופעה מתמשכת של התנכלות מצד קבוצות של עבריינים מהכפר ביר הדאג׳ הסמוך. רק החודש חתכו לנו ארבע פעמים את הגדר. בשבת האחרונה פרצו מכולות באזור התעשייה ובמוצאי שבת גנבו טרקטורון מתוך חצר פרטית של תושב המקום, הטרקטורון היה מפורק, מי שעשה את זה הביא איתו כנראה גלגלים והתקין או שהעמיס את זה על רכב. הייתה רמה גבוהה של התארגנות ומודיעין כדי לעשות את זה".

גדר פרוצה ביישוב (צילום: ללא קרדיט)
גדר פרוצה ביישוב (צילום: ללא קרדיט)

עקיבא הוסיף כי למרות האירועים, היחסים עם התושבים בכפר הסמוך נשארו טובים: "ביום יום יש יחסים תקינים, יש הרבה אנשים טובים בכפר, אבל יש קבוצות גדולות של עבריינים שמתעסקים בפשע. אין שום סכסוך בין רתמים לביר הדאג׳, זה נטו התנקלות מסיבה לא ברורה על ידי אותו מיעוט. יש שם תושבים טובים שמנסים למנוע את הפשיעה, אבל אין להם מספיק כוח".

ממשטרת ישראל נמסר כי "המשטרה פועלת במגוון יחידות ואמצעים ואף לאחרונה הוקמה תחנת שגב שלום לחיזוק היבטי השירות לקהילה והאכיפה באזור. כחלק מהתעצמות זו אף הוקמו נקודות שיטור ביישובים. כל תלונה או דיווח המתקבלים נבדקים ביסודיות ומקצועיות תוך חתירה לחקר האמת ומיצוי הדין עם החשודים".