בשורות בתחום שימור המורשת: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון אישרה להפקדה תוכנית חדשה למתחם המשטרה בקריית שמונה, שבמסגרתה תשומר ותושמש מצודת טיגארט ההיסטורית שבמקום, לתועלת הציבור הרחב.

כיום משמשת המצודה את משטרת ישראל, אולם זו עתידה לעבור בעתיד הקרוב למבנה חדש. את התוכנית שאושרה יזמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), בשיתוף עיריית קריית שמונה, ומטרתה לעודד התחדשות עירונית במרכזה של העיר לאחר פינוי משטרת ישראל מהמתחם. מדובר בתוכנית שהיא חלק ממדיניות שימור כוללת המגובשת בין מינהל התכנון והמועצה לשימור אתרי מורשת, מתוך הכרה בערכים של מצודות טיגארט ובחשיבותן.

ה"טיגארטים" הוא שם כולל למיזם רחב היקף של הקמת תחנות שיטור וממשל שנהגה, תוכנן ונבנה כחלק מתפיסת הביטחון הכוללת הבריטית. המיזם נקרא על שמו של סר צ'רלס טיגארט, האיש שהגה אותו. 63 תחנות משטרה כאלה הוקמו בארץ בין השנים 1940־1943 בפריסה ארצית, בנקודות אסטרטגיות לאורך דרכים ראשיות ובמרכזי יישובים כדי לשרת את צורכי הביטחון וההגנה, ובה בעת לספק מגורים לשוטרים.

עם עזיבת הבריטים את ארץ ישראל, עברו המצודות לשליטה יהודית או ערבית, והתפיסה בהן הייתה לנקודת כוח והשפעה. כיום, מבני טיגארט רבים הם בבעלות מינהל הדיור הממשלתי ובשימוש של גופים שונים, בהם צה"ל, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר ומשרד הרווחה.

עמרי שלמון, מנכ"ל המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל: "הפקדת התוכנית בקריית שמונה היא צעד חשוב המוכיח כי בעבודה משותפת ניתן למצוא פתרונות לשימור מבנים היסטוריים גם במקומות יותר צפופים ומורכבים, בדומה למבני תחנות המשטרה בנס ציונה, ברמת גן, בנצרת ובמטולה, ולתהליך המקודם בימים אלה במשטרת כפר סבא ובמקומות נוספים ברחבי הארץ. כך ניתן יהיה לייעד את כל משטרות הטיגארט למתחמי תיירות, מלונאות, מסחר ושימושי קהילה, תוך שימורן במתווה הבנייה ההיסטורי".