ראשי הרשויות הודיעו היום (ראשון) כי הם מקפיאים את תהליכי המחאה לקראת דיון הנהלה מורחב שיתקיים ביום חמישי הקרוב, בו ייתקבלו החלטות בנוגע להמשך המאבק. "נאפשר התקדמות בשיח עם גורמי הממשלה", מסרו.

כזכור, מחאה של ראשי רשויות מקומיות בירושלים התקיימה מוקדם יותר, במסגרתה מאות משאיות איסוף אשפה ואוטובוסים התמקמו מחוץ למשרד ראש הממשלה. במרכז השלטון המקומי ציינו כי המחאה התקיימה כחלק מהמשך המאבק על פגיעה בתקציבי הרשויות המקומיות. בנוסף, הוקם אוהל מחאה של ראשי הרשויות מול משרד ראש הממשלה. במסגרת השביתה, ברשויות רבות לא פונתה האשפה על ידי עובדי עיריות. כמו גם קבלת קהל שלא התקיימה, אי רישום דוחות דוחות ואי מענה טלפוני.

"יש הישג בחלק מהנושאים שקיבלו ביטוי בתקציב המדינה, כמו הסכם הסייעות והשארת קרן הניקיון במשרד הגנת הסביבה, אך לצד זה יש עדיין שורת נושאים שלא נפתרו, כמו הסכם השכר למורי העל־יסודי, התייקרויות ההסעדות לחינוך המיוחד, תקצוב חיזוק מבנים מסוכנים לרעידות אדמה, תוכניות חומש לחברה הערבית ומענקי איזון ופיתוח, שבהם התוספת הכספית היא מינורית אם בכלל", טענו במרכז השלטון המקומי.

מחאה ברשויות מקומיות  (צילום: חורחה נובומינסקי)
מחאה ברשויות מקומיות (צילום: חורחה נובומינסקי)

בתוך כך, בעקבות ההבנות שהושגו בין ההסתדרות למשרד האוצר על הסכם עבודה חדש עבור הסייעות בגני הילדים והצהרונים העירוניים, הלימודים ברשויות המקומיות חוזרים לסדרם, אבל המחאה של מרכז השלטון המקומי תימשך, ובמרבית הרשויות המקומיות השירותים יושבתו ולא תהיה קבלת קהל. זאת בטענה שסוגיות נוספות הקשורות לשלטון המקומי לא הגיעו לפתרון בתקציב המדינה, שאושר על ידי הממשלה.

בשביתה שעליה הכריז השלטון המקומי השתתפו ביום חמישי מרבית הרשויות המקומיות, אך היו גם רשויות שלא הצטרפו להשבתה, בהן עיריית ירושלים, ורשויות ששבתו חלקית, בהן עיריית רמת גן. במרכז השלטון המקומי מתכננים להמשיך בצעדי המחאה, שהפעם לא תכלול את מערכת החינוך.