כ־30 נערות בנות 12־13 יגיעו היום לאולם ההתעמלות בהדר יוסף כדי לשמוע סיפור של נערה אחרת, שאף שחלמה להצליח, מאמנות רבות מדי לא האמינו שתוכל להגיע להישגים ופקפקו ביכולותיה.

היא הייתה הכבשה השחורה של אולם ההתעמלות, היום היא מוכרת יותר תחת השם לינוי אשרם. "כל כך חשוב לי לספר לנערות איך אני הייתי בגילן, עד כמה אני יודעת מה זה להרגיש חסרת ביטחון עצמי, והתחושה הזאת שלא מאמינים בך", מסבירה אשרם על האירוע. "חשוב לי להסתכל להן בעיניים ולהגיד להן שאני מאמינה בהן, ושאני יודעת שאם הן יאמינו בעצמן אין שום חלום שעומד בדרכן".

לצדה של אשרם יישבו שתי ספורטאיות פורצות דרך נוספות: אסתר רוט שחמורוב, שלא העזה לחלום שיש לה יכולות ריצה ולימים שברה שיא ישראלי במשחקים האולימפיים; וסילבי ז'אן, שרבים לעגו לה על רצונה לשחק כדורגל, והיא נחשבת עד היום לכדורגלנית הישראלית הטובה ביותר בכל הזמנים עם יותר מ־1,000 שערים.

את המפגש, מספרים אנשי שוות ואולווייז, הם עורכים דווקא היום, שבוע לפני יום האישה, מתוך אמונה שאם רוצים לצמצם פערים בין נשים לגברים יש להתחיל בגיל שבו הם נוצרים: מחקרים עולמיים מצביעים כי נערות חוות ירידה בביטחון העצמי ובתחושת המסוגלות להצלחה כבר בגיל 12.

"הרבה מזה מתחיל בגלל ייחוס כישלון והצלחה", מסבירה סמנכ"לית עמותת שוות שי אלוק. "נערה שקיבלה ציון גרוע במבחן בחשבון תאשים את עצמה, ונער יאשים גורמים חיצוניים. הנטייה הזאת, יחד עם העובדה שאנחנו (נערות ונשים) זוכרות כישלון לאורך זמן רב יותר, גורמות לנערות לקחת פחות סיכונים, ללכת על בטוח, ופשוט להימנע מלעשות דברים שהן לא בטוח יצליחו בהם".

באקדמיה מקווים להשפיע הערב על 30 נערות ובהמשך להגיע לעוד מאות נערות ובהמשך לאלפים. "ככה מובילים שינוי. באמונה שלמה, אולווייז".