השופט בדימוס חנן מלצר, נשיא מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, התארח היום (שלישי) בתוכנית של בן כספית ואריה אלדד והסביר מדוע חתם יחד עם שלל ארגוני תקשורת בארץ, על המסמך המזהיר מפני פגיעה חמורה בחופש העיתונות והתקשורת בישראל.

אגודת העיתונאים נגד חה"כ ביסמוט: "מנסה להפוך את כלב השמירה של הדמוקרטיה לפודל"
קרעי במכתב חריג: "התאגיד הפר את החוק באופן הסיקור הרפורמה המשפטית"

"אחד מהדברים זה הרצון לסגור את התאגיד אול להפריט אותו או לקצץ בתקציביו, אך יש תוכניות נוספות. הממשלה החליטה בשישי להקצות תקציבים לגיוון החדשות, זה למעשה גוון המציאות. יש הצעת חוק לאסור הקלטות אפילו שצד אחד מסכים להקלטה וזה יצמצם את נושא התחקירים. יש חשש שהדברים הללו יפגעו בחופש התקשורת, ועצם האיום של עשיית מהלכים כאלה הוא פגיעה בתקשורת", הסביר מלצר.

"אם אנחנו רוצים חזור לאחור, פעם הייתה רק רשות השידור. כשתהיה רק רשות אחת והיא תהיה בשליטת הממשלה, כי בצעד זה רוצים שהממשלה תוכל למנות את כל בעלי התפקידים בגוף הזה, ברור שמשדרים שם רק הודעות מטעם, מטעם הממשלה", הוסיף.

"כשיפריטו את זה, יהיו כאן ארבעה ערוצי שידור פרטיים, וכולם יגיעו לסף הכדאיות הכלכלית. מדינת ישראל היא קטנה, התנסינו בשלושה ערוצים, קשת, רשת וטלעד, כתוצאה מזה הם תלויים בממשלה. הרעיון הוא להפוך את כל התקשורת לתלויה בממשלה", ציין השופט בדימוס.

"התוכניות של הממשלה עליהן התבשרנו, אם תממושנה, עלולות להביא לכך שישראל לא תחשב עוד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. זו אזעקת אמת וכלם מאוחדים בקריאה - לא יקום ולא יהיה", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm