רגלו הימנית של יואב וייס בן ה־11 נקטעה לפני שלוש שנים בתאונת דרכים, וכיום הוא נעזר בפרוטזה. ליאן דותן בת ה־9 נולדה עם שפה וחך שסועים, ונאלצה לעבור עשרות טיפולים אצל רופאים וקלינאיות תקשורת. אתמול בבוקר הם הגיעו מחופשים לבית הספר יחד עם חבריהם.

יואב בחר להתחפש לשחקן ריאל מדריד קארים בנזמה. "אני מאוד אוהב כדורגל, ואת בנזמה. למרות הקטיעה, גם אני משחק כדורגל, ועכשיו אני מחפש קבוצת כדורגל של קטועי גפיים לגיל שלי - הלוואי ואמצא", הוא מספר. 

יואב וייס (צילום: באדיבות המשפחה)
יואב וייס (צילום: באדיבות המשפחה)

ליאן התחפשה לזמרת: "הסברתי לחברים שלי מה זה חך ושפה שסועים, ועל כל הטיפולים שעברתי, והם מתייחסים אליי כרגיל. מבחינתי, אין הבדל ביני לבינם". 

יואב וליאן נעזרים בעמותות המסייעות לילדים עם מוגבלויות: "שפת הלב", שהיא גוף וולונטרי מקצועי, המספק מענה, ידע, תמיכה וליווי למשפחות שמתמודדות עם ילד בעל חך או שפה שסועים; וכן פרויקט "הצעד הבא", הפועל ללא מטרות רווח ומספק מעטפת תומכת לקטועי גפיים בישראל.

ליאן דותן (צילום: באדיבות המשפחה)
ליאן דותן (צילום: באדיבות המשפחה)

אוראל ניגרגר, בת 29 מדימונה, היא חברת עמותת איל"ן, עם שיתוק מוחין מלידה ומתניידת בכיסא גלגלים. בכל שנה חברי מרכז היום השיקומי של העמותה בבאר שבע מחכים בציפייה גדולה לתחפושת של אוראל, שידועה כמלכת התחפושות ועושה שימוש מושכל, מתוחכם ויפהפה בכיסא הגלגלים, שהופך אצלה לאביזר עבור תחפושת הפורים. 

"החלטתי להתחפש לאמבטיה, כי יש לה המון מקום על כיסא הגלגלים הממונע. יש להרבות בשמחה בחודש אדר, ואין כמו אמבט טוב כדי להיות שמחה. בעזרת חבריי הטובים יצרנו יחד תחפושת מיוחדת ומשמחת", מספרת אוראל.