הצעת חוק המבקשת להכפיל את עונש המאסר על מי שהורשע בתקיפת צוותים רפואיים, ולקבוע רף ענישה מינימלי של שישה חודשי מאסר עברה היום (שני) בקריאה טרומית. את ההצעה הגיש חבר הכנסת אחמד טיבי לפני כחודש, במהלך שביתת הרופאים, וזו הוצמדה להצעת חבר הכנסת אופיר כץ.

מח"כ טיבי נמסר כי "תקיפת צוות רפואי היא דבר מזעזע. לפני חודש, בראשון לפברואר הגשתי הצעה לסדר בנושא, בעקבות השביתה במערכת הבריאות שהייתה. לתקוף אדם שבא לטפל ולסייע לך, או מי מהצוות הרפואי, היא דבר מזעזע. לחשוב שמטפלות, רופאות, ואחים ואחיות, נדרשים לתת טיפול תחת אלימות או איום בשימוש באלימות זה דבר מזעזע".

עומס בבית חולים סורוקה (צילום: יהודה לחיאני)
עומס בבית חולים סורוקה (צילום: יהודה לחיאני)

לפי דוח של ארגון המתמחים הרפואיים "מרשם" שפורסם ב-2017, אנשי צוות רפואי חווים אירוע אלים כל שלושה ימים בממוצע, ורק 2% מאנשי הצוות מרגישים מוגנים מאלימות מצד מטופלים ומשפחותיהם. לפי נתוני קופת החולים כללית, בין 2020 ל-2021 נרשמה עליה של 17% באירועי האלימות כלפי צוותים רפואיים.

בחודש שעבר פתחו בתי החולי בשביתה של 24 שעות, במחאה על מקרי האלימות הרבים אותם חווים הצוותים הרפואיים. במהלך השביתה, בתי החולים עבדו במתכונת של שבת וחג, והפעילו רק את טיפולי החירום, כגון טיפול נמרץ, חדרי מיון וחדרי לידה.