בית משפט המחוזי בנצרת זיכה היום (חמישי) את רומן זדורוב מרצח הנערה תאיר ראדה ז"ל בבית הספר "נופי גולן" בקצרין ב-2006 ברוב של שני שופטים מול אחד לאחר שלא הוכח מעל כל ספק סביר כי זדורוב הוא הרוצח של ראדה. "הנאשם זכאי מכל האישומים", הכריז ראש הרכב השופטים אשר קולה, והביא לסיום, לפחות מבחינת זדורוב, את הפרשה שריתקה מדינה שלמה.

דרמת ענק בבית המשפט: רומן זדורוב זוכה מרצח תאיר ראדה

ראש הרכב השופטים, אשר קולה, הקריא את פסק הדין ואמר: "בחלקה הראשון של חוות דעתי התייחסתי לנושאים שאליהם הפנה אותנו השופט מלצר, תוך שלא התעלמתי משאר הראיות בתיק. קיימתי דיאלוג ביני לבין כל חומר הראיות בתיק. עסקתי בחוות דעתי במתח שבין הזכות שלצד הנאשם לבין הודאתו, והחלטתי כי הזכות שנמצאה לו גוברת על הודאתו, עד כדי החשש המשמעותי שמא מדובר בהודאת שווא".

עוד אמר, כי "הנסיבות החדשות שליבו את ליבת ההחלטה בדבר קיומו של המשפט החוזר הן שהיטו את הכף באופן משמעותי לבחינה מחדש של כל הראיות האחרות. המסקנה הינה כי הנאשם זכאי. ניתחתי את חוות דעתו של רב פרק ירון שור, והגעתי למסקנה שאין בה כדי להוות ראיה. אציין כי גם בהליכים הקודמים בסופו של דבר אשמת הנאשם לא התבססה על דעתו של רב פקד ירון שור". 

הכרעת הדין של רומן זדורוב by maariv

"המשיבה ביקשה להוכיח שיש היתכנות להודאת הנאשם, והיא אינה סותרת את הממצאים בזירה. קבעתי כי בעניין זה כשלה המאשימה, ולא הוכח מעל כל ספק סביר, ולטעמי כמעט ההפך הוא הנכון, שממצאי הזירה בכללותה תואמים להודאתו של הנאשם", הוסיף ראש הרכב השופטים. "שאלת המפתח בתיק להבנתי היא שאלת המי אמר. מיהו הנאשם שלפנינו? המאשימה טענה בהליכים קודמים ובהליכים שלפנינו, ולמעשה זה היה הנרטיב שמאחורי האשמתו של הנאשם ברצח, כי מצד אחד מדובר ברוצח מתוחכם, מניפולטור, שחקן שחמט על, פדופיל, סדיסט, צופה בסרטי סנאף, לומד שיטות לתקיפה באמצעות סכין ועוד. מהצד השני תיארה אותו כמי שהינו סוללה נטענת, פקעת של עצבים, אדם שבקלות מאבד את עשתונותיו, חובט ומכה. כפי שתיארתי בחוות דעתי, לא מדובר בסדיסט, פדופיל, שחקן שחמט על ולא במניפולטור מתוחכם. לא מדובר במי שתכנן מראש לרצוח ילדה קטנה ובמי שנתון להתקפות זעם בלתי נשלטות. טובות תמונות מאלף מילים".

זדורוב מגיע לבית המשפט (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
זדורוב מגיע לבית המשפט (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

עוד נכתב בפסק הדין, כי "במפגש הראשון כמעט של הנאשם עם חוקרי המשטרה הוא הודיע כי זרק את המכנסיים. האם נאשם שהינו רוצח מתוחכם יודה בשאלה הראשונה שנשאל כי זרק את המכנסיים? בשאלה הראשונה שנשאל וכך גם בהמשך סיפר הנאשם פרטים שרוצח מתוחכם לא היה מספר, כמו טיפות הדם שראה בשירותי הבנים". 

"עוד פירטתי בחוות דעתי כי מקבל אני לחלוטין את עדותו וחוות דעתו של מומחה המחשבים מטעם ההגנה, מר יואב זילברשטיין", כתבו השופטים. "בהתאם לחוות דעתו, הנאשם לא צפה בסרטי פדופיליה, לא צפה בסרטי סנאף ואף לא הוריד למחשבו סרטי אלימות כלשהן. לא נותר אלא לקבוע כי צירוף מקרים נדיר ורשלנות משטרתית גרם לקביעות ביחס לאופיו של הנאשם, דבר שלא נמצאו לו כל תימוכין. אשר בעניין הסוללה, המצבר ועוד אין לבוא בטענות למאשימה, שכן היא השתמשה בביטויים שבהם השתמש הנאשם עצמו בשיחותיו עם המדובב".