חג הפסח נחגג השנה ברחבי ישראל בצל המתיחות הביטחונית, כאשר לעבר עוטף עזה ולעבר יישובי הצפון נורו מטחים. בנוסף לכך, במהלך ערב החג טבע אדם למוות בחוף בתל אביב.

מטחים על יישובי הצפון

אזעקות הופעלו היום (חמישי) ברחבי הגליל, כ-25 רקטות יורטו. תושבים ביישובים סמוכי הגדר התבקשו להישאר במרחבים מוגנים, מקלטים נפתחו גם בכרמיאל ונהריה.

בצל המתיחות הביטחונית הגוברת, יקיימו ראש הממשלה ושר הביטחון הערכת מצב מיוחדת עם בכירי מערכת הביטחון. מטעמו של גלנט נמסר כי השר העביר הנחיות ראשוניות לרמטכ"ל, ברקע מטחי הרקטות שנורו לצפון.

לכתבה המלאה

שיגור הרקטות מלבנון לישראל (צילום: רשתות ערביות)

שבע רקטות נורו לעבר עוטף עזה והתפוצצו באוויר

שבע רקטות קרקע אוויר נורו הלילה והתפוצצו באוויר, כאשר מערכת האזעקה הופעלה במושבים פטיש, רנן, דורות ובמרחב רצועת עזה. חמש רקטות נורו לעבר שטח ישראל, ושתיים נורו לעבר הים בשטח הרצועה. לא הופעלו מיירטים על פי מדיניות, ולא היו נפגעים.

לכתבה המלאה  

ירי רקטי מעזה (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
ירי רקטי מעזה (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)

אירוע טראגי בערב החג: גבר טבע למוות בחוף הים בתל אביב

גבר כבן 30 טבע אתמול למוות בחוף צ'קלס קלור בתל אביב. חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה במקום, אך בסופן נאלצו לקבוע את מותו. 

לכתבה המלאה

זירת הטביעה בחוף תל אביב. באדיבות דוברות מד"א

צעירים ניסו להסתגר בהר הבית ותקפו שוטרים

עשרות צעירים, חלקם רעולי פנים, השליכו אמש אבנים וזיקוקים לעבר שוטרים במסגד אל-אקצא. בשלב מסוים הם אף ניסו לסגור את דלתות המקום, תרחיש שאירע גם יום לפני כן. 

כוחות המשטרה מנעו מהמתפרעים לנעול את המסגד, וסייעו למתפללים במקום לצאת מהמקום. המתפרעים קראו קריאות הסתה, ובנוסף ליידוי האבנים והזיקוקים, השליכו לעבר השוטרים גם חפצים נוספים שהיו במקום. 

לכתבה המלאה

התפרעות במתחם הר הבית (צילום: דוברות המשטרה)
התפרעות במתחם הר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

"ארה"ב ודרום קוריאה דוחפות למלחמה גרעינית"

קוריאה הצפונית האשימה היום את ארה"ב ודרום קוריאה בכך שהן גוררות את חצי האי הקוריאני לסף מלחמה גרעינית, בהתייחס לתרגילים צבאיים משותפים ששתי המדינות מקיימות כעת, וכי מדובר בפעולות שמגבירות את המתיחות, כ"טריגר שעלול להוביל המצב בחצי האי הקוריאני עד כדי פיצוץ".

לכתבה המלאה

תרגילים צבאיים משותפים של ארה''ב ודרום קוריאה (צילום: רויטרס)
תרגילים צבאיים משותפים של ארה''ב ודרום קוריאה (צילום: רויטרס)