עו"ד (ניצב דימ') יעקב בורובסקי, המתמודד בבחירות הקרובות לראשות עיריית חיפה, שוחח הבוקר (ראשון) עם יואב מינץ בתוכניתו "קפאין" ברדיו צפון 104.5, וביקר בחריפות את משרד הביטחון, על כך שאף גורם מהממשלה לא שובץ בטקס יום הזיכרון הקרוב בבית העלמין בעיר.

הטקסים המרכזיים ליום הזיכרון לחללי צה"ל ולחללי פעולות האיבה

"זה זלזול קיצוני. מדובר בטקס ממלכתי ואת הממלכה מייצגים שרים, בית העלמין הצבאי בחיפה הוא אחד הגדולים בארץ. בלתי נתפס שלא יהיה בטקס שר שהוא בוגר צה"ל שרת בצה"ל, ולא שר בתוארו, כדי להביע את תחושת ההזדהות של המדינה עם משפחות הנופלים והנופלים עצמם", תקף. 

אני שם לב מהרשימה של משרד הביטחון נעדר שמו של שר החינוך יואב קיש, טייס קרב בעברו. איך זה קרה, אולי נשמט מזכרונו של משרד הביטחון?
"לכל אחד יש את האבל הפרטי שלו אני לא מאמין שיואב קיש לא נמצא בבית העלמין. זה בדיוק הזלזול של הממלכה. כשאתה מתמנה להיות שר, אתה לא אדם פרטי, נכון שיש לך פרטיות אבל אתה צריך לבוא למקומות שבהם הייצוג מתחייב, לא מתבקש לא המלצה, מתחייב. בתי עלמין מרכזיים שלא תהיה בהם נוכחות, שלא יהיה מסר של המלכה זה או חוסר חשיבה או זלזול, או חוסר תשומת לב".

עוד הוסיף: "דווקא משום שאני מתמודד (על ראשות העירייה), אני לא רוצה לעשות את ההיקש להתנהגות נוראה של המרכז אל חיפה. את זה אני שם בצד. הלא הבעיה היתה נפתרת מיד אם היה שר חיפאי, נכון? כל מה שאני אומר לך, הוא פועל יוצא של אנשים שלוקחים אזורים שלמים בארץ במקרה הזה את חיפה והקריות, להגיד לא סופרים זה נשמע רע".

הוא המשיך בביקורת החריפה בנוגע לאי שליחת שרים לבית העלמין המקומי, וקרא גם לגורמים מהאופוזיציה להגיע: "לא מבין איך לא נמצאו השרים הראוים המתאימים, זה לא להגיד הנה שלחתי. ונניח שהיתה מחשבה ולא נמצא האדם הראוי מקרב השרים אז המדינה, הממלכה, שולח אדם אחר. אם היה פה שר הביטחון לשעבר בני גנץ או הרמטכ"ל לשעבר אייזנקוט, אנשים שהמדינה שלחה אותם".