לרכב על הויראליות
הגיוסים למען החטופים מתבצעים באמצעות Giveback, האתר החברתי־קהילתי של הקבוצה, שאינו נועד למטרות רווח. אפשר להציב בו יעד גיוס ולסמן מועד סיום לקמפיין, אבל לא חייבים להגיע אליו כדי לקבל את מלוא הכסף. לפני המלחמה גבתה הפלטפורמה עמלה בגובה של 5%, המיועדים בעיקר לכיסוי עלויות של תפעול וסליקה, והיום היא עומדת על 3%.
Headstart, לעומת זאת, היא פלטפורמה עסקית לחלוטין, מדידה, של “הכל או כלום". היזמים מגייסים כסף למוצר - ספר, אלבום או עסק - ומציבים יעד גיוס, שאם לא מגיעים אליו תוך פרק זמן נקוב, הכסף מוחזר לתורמים. מכיוון שמדובר בעסק, העמלה היא 10% בהתאם, והיא כוללת רווחים, כיוון שהצוות המקצועי עובד בלדחוף קדימה.
“למטה החטופים היו אלפי תורמים והדף שלהם נשאר פתוח, והם מתחזקים אותו כל הזמן באמצעות מחלקת הדיגיטל שלהם. זה שונה ממשפחת חטוף שנלחמת לשחרורו או לשיקומו ומתעסקת בעוד כמה עשרות דברים במקביל. לכן הקמפיינים שלהם קצרי טווח".
זהירות, עבריינים
“מימון המונים מתבסס על הפצה ואינטנסיביות גדולה. אם נערכים נכון ומתפעלים נכון, יש פוטנציאל טוב לכל אחד לגייס כסף", מסביר אור.
“הכסף שנאסף לא יעבור למי שארגן את הקמפיין, אלא למי שלמענו הוא נתרם. אנחנו מפוקחים על ידי הרשות לני"ע והרשות להלבנת הון, ויש כללים ברורים, גיבוי ממוסמך וחשבון בנק שנבדק. בניגוד לHeadstart, בגיוס חברתי, אחרי שהכסף עובר אין בקרה על מה שנעשה איתו. אצל אלי התעקשו לפתוח חשבון נאמנות שקוף, כדי שהתורמים ידעו לאן כל שקל הולך".