הייתי מחייך, אם לא הייתי כל כך עייף", אומר שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, כשהדוברת מבקשת ממנו להאיר פנים בזמן הצילומים לכתבה. "מאז שהכל התחיל נהיה כאן מטורף". אכן, תיאור הולם למתרחש כעת במערכת הפוליטית בכלל ובליכוד בפרט. כץ (58), אחד השרים החזקים בממשלה ומהמקורבים ביותר לנתניהו, מדלג כעת בין ענייני משרדו לבין ענייני הבחירות, תומך בעמדת ראש הממשלה במרכז הליכוד; מנסה עדיין לסגור את הרפורמה להוזלה בענף הרכב, בבת עינו, "ויוצא עדיין לטייל בבוקר בשדות עם הכלב צ'אבי", הוא מוסיף בחיוך, "זה הכלב היחידי שיש על שמו רפורמה, הרפורמה ברכבת".
"משמעותית, למעלה מ-20 מנדטים. אם עושים חשבון של המחנה הלאומי הקלאסי: הליכוד, הבית היהודי, החרדים, אביגדור ליברמן ומשה כחלון, מגיעים לגוש של 75 או 80 מנדטים. גוש עם ממשלה הומוגנית, על בסיס פוליטי משותף, כשראש הממשלה יכול לנווט ולמשול איתו כראוי. מי יישאר בצד השני? בוז'י עם לבני? לפיד? מרצ? זה שמאל מכווץ ומגומד".
"אני חושב שהציבור יודע להעריך את מה שעשיתי, גם מי שאינם מצביעי ליכוד. אם בסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה דורגתי כשר הביצועיסט ביותר, גם על ידי המגזר הערבי, זה לא במקרה. את יודעת כמה נלחמתי כדי שתהיה מסילת רכבת בנגב? אמרו לי שזה לא כלכלי, היו מוכנים לבטל פרויקטים שכבר הושקעו בהם מיליארדים, רק כדי לקצץ. גייסתי את כל הניסיון, הידע והמוטיבציה שלי וניצחתי את פקידי האוצר. כל הפרויקטים יצאו לדרך - המשך כביש 6 צפונה ודרומה, כביש 9 לחדרה, כביש 531 באזור רעננה, הכביש החדש לירושלים, רכבות לעמק, לגליל ולנגב - אלה לא דברים שאפשר להסתיר. כשאנשים מקטרים על הפקקים כי חופרים בכל מקום, אני מאושר, כי אני יודע מה יהיה שם בסוף".