במשרד החינוך הכחישו כי מדובר היה בשאלון קשה במיוחד, והדגישו כי התלמידים רשאים לגשת לשני מועדי בחינה, כך שגם תלמיד שמאוכזב מהציון שלו יכול לשפר אותו. תשובה זו רחוקה מלהשביע את רצונם של עשרות תלמידים ממורמרים שהביעו את מחאתם בפני "מעריב־השבוע". "אנחנו 19 ילדים שניגשו לחמש יחידות בבגרות באנגלית. מחצית מאיתנו נכשלו בחלק הזה של המבחן", סיפרה חן שעיה, תלמידת תיכון מעפולה, והוסיפה: "כשעשיתי את כל הבגרויות מהשנים הקודמות, הצלחתי לפתור את כל השאלות, אבל כשעשיתי את השאלון השנה, קיבלתי בסך הכל 55. אני מקווה שביתר החלקים בבגרות, שאותם אעשה היום, אצליח לשפר משמעותית את הציון".
זיו, תיכוניסט מאזור הצפון, הביע אף הוא מרמור רב על הקושי הרב לדבריו, בשאלון של החיבור והאנסין השנה: "הוגשתי על 95 ונדהמתי כשקיבלתי 71 בחלק הזה של הבגרות. אני סטודנט שמקבל רוב השנה 100 במבחנים. מדובר בשאלון מכשיל לפי דעתי, עם תשובות לא ברורות. אני מקווה שיתר השאלון היום יהיה הוגן יותר".
אחת המורות באזור השרון סיפרה כי בתיכון שבו היא מלמדת נכשלו כחמישית מהתלמידים שניגשו לחלק הזה בבגרות: "הרמה של השאלון הזה השנה הייתה הרבה יותר קשה יחסית לשנים האחרונות", סיפרה המורה והדגישה כי "המבחנים שתרגלנו עם התלמידים שלנו היו הרבה יותר קלים".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מאיסוף נתונים שביצע המשרד עולה ששאלון G (השאלון שכלל אנסין וחיבור - גמ"ס) באנגלית היה שגרתי לגמרי, ללא כל קושי יוצא דופן".