מעצרו של דניס מוקין, אשר חשוד ברצח דיאר עומרי, בן ה-19, בגלבוע, הוארך היום (ראשון) בשבעה ימים נוספים, זאת לאחר בקשת המשטרה להאריך את מעצרו ב-15 ימים.

הותר לפרסום שמו של החשוד ברצח בגן נר: דניס מוקין בן ה-32
הירי בגן נר: "תמיד יש מי שרוצה לעשות רווח פוליטי" | האזינו

עורך הדין יובל זמר, אשר מייצג את החשוד דניס מוקין, העביר ביקורת על התנהלות המשטרה, ואמר כי לאחר שהחשוד טען כי ניסו לחטוף את נשקו, המשטרה לא בדקה את טענתו כראוי. בנוסף, לדברי עורך הדין, הנקודה בה התרחש האירוע היא בשביל שמוביל ליישוב גן נר, והגעת הקורבן לשם הייתה מכוונת. הוא טוען כי החשוד ירה שלושה כדורים באוויר, ולמרות זאת, הקורבן ניסה לחטוף את נשקו ותקף אותו.

דניס מוקין החשוד ברצח בגן נר (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
דניס מוקין החשוד ברצח בגן נר (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

עורך הדין טען כי למעט פעם אחת, החשוד לא נחקר עדיין, ותהה מדוע לא חוקרים אותו. הוא חזר על כך שהחשוד, אותו הוא מייצג, ירה באוויר בשתי סיטואציות שונות, ולכן הפעולה נעשתה מתוך הגנה עצמית. הוא טען כי אדם אשר מתכוון לרצוח לא מבצע יריות אזהרה. כמו כן, לדברי עורך הדין, הירי בוצע לחלק גופו התחתון של המנוח לאחר ניסיון חטיפת הנשק.

המשטרה אישרה בבית המשפט כי לא נעשתה בדיקת מתכת כדי לבדוק האם הקורבן אכן ניסה לחטוף את הנשק.

תיעוד הקטטה הקטלנית סמוך לגן נר (צילום: דוברות המשטרה)

מעורך הדין יובל זמר נמסר: "מדובר באירוע טראגי ומצער בו קופחו חייו של צעיר כבן 19 ועל כך כמובן שיש להצר. יחד עם זאת, כבר עתה עולה מגרסת החשוד וממצאים שונים בזירה כי מדובר במי שפעל מתוך הגנה עצמית וירה אל עבר המנוח, רק כאשר כלו כל הקיצין ולאחר ששני מטחי ירי אזהרה האוויר לא הועילו ולא הרתיעו את המנוח. מקווה מאוד שהיחידה החוקרת תיקח לתשומת לבה את הערת בית המשפט ותקדם את החקירה באופן משמעותי על מנת שכבר בדיון הבא תונח בפני בית המשפט תמונת האירוע בצורה מלאה ומדויקת יותר".

כזכור, לפני כשבוע, דיאר עומרי בן ה-19 מהכפר סנדלה שבגלבוע נורה למוות סמוך לכניסה ליישוב גן-נר. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים העמק בעפולה כשמצבו מוגדר אנוש, שם נאלצו הרפואים לקבוע את מותו. במקביל, כוחות משטרה גדולים שהגיעו לזירת האירוע פתחו בחקירת נסיבות האירוע, ובמהלכה נעצר חשוד בן 32, תושב גן נר, יחד עם האקדח שעל פי החשד שימש אותו.