יומיים ליום ירושלים, והמשטרה ממשיכה בהיערכות למצעד הדגלים המסורתי. יותר מ-2,500 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, בנוסף לשוטרים הפועלים בימים אלו ברחבי ירושלים, יאבטחו את אירועי חגיגות ירושלים, שייפרסו השנה על פני יומיים, ובעיקר את צעדת הדגלים, שתהיה בפועל שתי צעדות במקביל - האחת דרך שער שכם, והשנייה דרך שער יפו.

מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן אישר את תוכנית האבטחה כדי לקיים את האירועים ולשמור על ביטחון הציבור. הכוחות יפעלו באופן ממוקד לאבטחת האירועים, ובמרכזם צעדת הדגלים, אירועי "לילה לבן" וטקסים ממלכתיים באנדרטאות. צעדת הדגלים המתוכננת למחרתיים תתקיים בתוואי זהה לזה של השנה שעברה, ממרכז הבירה לכותל המערבי, דרך שערי העיר העתיקה וסמטאותיה.

המשטרה תפעל במקביל לוויסות הקהל ולהכוונת התנועה של כלי הרכב והולכי הרגל, תאפשר הגעה לבני כל הדתות ותמנע חיכוך ואלימות מכל סוג שהוא. בין השעות 14:00 ל-19:00 ייחסמו לתנועת רכב רחובות וצירים.

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד כי מצעד הדגלים בירושלים בסוף השבוע הקרוב "נתניהו: "יתקיים כסדרו, כהלכתו ובמסלולו", זאת על רקע האיומים של ארגוני הטרור לנסות לפגוע בקיומו. בעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני המקורב לחיזבאללה דווח ממקורותיו כי "נושא מצעד הדגלים בירושלים לא נכלל בהסכם הפסקת האש, וההתנגדות עדיין צופה לכיוונה של העיר ומוכנה לכל תרחיש. ההתנגדות נמצאת בקשר עם המתווכים על הנעשה בירושלים. במהלך השיחות האחרונות בקהיר, בהן השתתף הג'יהאד האסלאמי, מסרו נציגיו למצרים כי הארגון עוקב אחר מה שישראל מתכננת לבצע במסגד אל-אקצא ולא יאפשר לו לחצות את הקווים האדומים".