בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) על המורה יותם אוקון שבע שנות מאסר, עשרה חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים ופיצוי בגובה של 200 אלף שקלים למתלוננת.

אמא של הקטינה שנפגעה על ידי אוקון אמרה: "אני שמחה שבית המשפט שם סוף לפעילות הנפשעת של העבריין שפגע בבתי והייתה עלולה להוביל לפגיעה בילדים נוספים. זו הייתה חוויה מעצימה עבורה, והיא מרגישה שהצליחה להביא לדין את מי שפגע בה ולשנות את מאזן הכוחות. היא גברה על מי שהוליך אותה שולל מתוקף תפקידו כמורה ומחנך הכיתה וניצל את מעמדו ואת היותה ילדה תמימה בכיתה ו'. היא ניצחה את מי שאפילו הצליח להוליך אותי שולל".

"על פי הניסיון שלנו, אלמנט הבושה כמעט ולא קיים היום, לפחות לא בקרב בני גילה", הוסיפה. "הזמנים השתנו ובני נוער לא לוקים יותר בהאשמת הקורבן. להיפך, הם יודעים טוב יותר מדור ההורים מה היא פגיעה מינית ומתייחסים בהערכה אל מי שיוצא באופן פומבי כנגד הפוגע. גם המערכת פעלה במקרה שלנו לעילא. המשטרה הגיבה במהירות, הפרקליטות עשתה עבודה מצוינת ואף קיבלנו מהמדינה סיוע משפטי מקצועי ורגיש. ועל כך אני מודה".

עוד אמרה: "הניסיון הקשה והכואב שלנו מוביל אותי להמליץ לכל מי שמרגיש שפגעו או פוגעים בו – להתלונן. זה המסר הראשון והחשוב מכל.  בנוסף, למדנו על החשיבות המרכזית שיש לכך שהנפגעים או קרוביהם יאספו ראיות. זה לא שלא יאמינו לסיפור שלכם. האמת שלכם תדבר בעד עצמה בחדרי החקירות ובבית המשפט. אבל, כדי להגיע לכתב אישום יציב וחזק, המשטרה והפרקליטות צריכים הוכחות בצורה של התכתבויות, תמונות, סרטונים. כשמשהו מנקר לכם ואתם לא בטוחים תתעדו. במיוחד אם מבקשים מכם למחוק".

"לפעמים בזמן אמת אתם לא בטוחים בוודאות שנגרם לכם עוול", הדגישה. "הפוגע תמיד יתחזה לאדם שירצה בטובתכם. הוא יהיה מקסים ואוהב ויתכן שהאסימון יפול רק בדיעבד או בשלב מאוד מאוחר ולכן חשוב שיהיה תיעוד, גם כדי שתוכלו לבחון ממרחק הזמן מה היה שם. והכי חשוב, אל תפחדו לספר, אל תחששו להתלונן".

עו"ד תמי קלנברג-לוי, המייצגת את הקטינה שנפגעה מינית על ידי אוקון, מטעם מערך ייצוג קטינים של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים אמרה: "מורה בבית ספר פגע מינית בתלמידתו, שהייתה רק בת 10 כאשר פגשה אותו לראשונה. היא בחרה, באומץ רב, לספר על הפגיעה ואף להתלונן במשטרה. בית המשפט ראה בחומרה רבה את ניצול המעמד של מורה כלפי תלמידו, דבר שהביא לענישה מחמירה יותר. אנחנו מקווים שהחלטה הזו תהווה תמרור עצור לכל בעל סמכות במערכת החינוך ובכלל, לא לנצל מעמדו לפגיעה בילדים, ומי שיעשה זאת ייאסר לשנים רבות".