תשעה תושבי ואדי ערה ונצרת נעצרו היום (שלישי) בחשד למעורבות בהפעלת רשת חברות קש שהפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בגובה עשרות מיליוני שקלים. תשעה נעצרו, בהם רואה חשבון המייצג חלק מן החברות המעורבות בפרשה.

הפרשה נחשפה בתום חקירה סמויה שניהלו חוקרי משטרת מרחב מנשה והמטה הלאומי ללוחמה בטרור יחד עם רשות המיסים במהלך החודשים האחרונים.

במהלך החקירה עלה כי אחת הנהנות העיקריות מרווחי הרשת היא קרובת משפחה של מחבלים אשר קיבלה בשמם קצבה מהרשות הפלסטינית. מהחקירה עלה החשד לפיו הרשת הפיצה וקיזזה חשבוניות בסכום כולל של עשרות מיליוני שקלים מבלי לבצע את העסקאות שפורטו בהן, וכל זאת ככסות לביצוע של עבירות מס והלבנת הון.

החקירה מנוהלת על ידי חקירות מכס ומע"מ חיפה והצפון בשיתוף עם פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב מנשה, המטה הלאומי ללחימה כלכלית בטרור והיחידה הצפונית לאכיפת הגבייה ברשות המסים (הוצל"פ חיפה).

החקירה נפתחה בעקבות דיווח שהתקבל ולפיו אזרחית ישראלית, בת משפחה של שני אזרחים ישראלים שהורשעו ברצח חייל על רקע לאומני, המקבלת בשמם קצבה חודשית מהרשות הפלסטינית, רכשה רכב מרצדס בסכום של יותר מ-350 אלף שקלים. 

במסגרת הניסיונות להתחקות אחר מקור הכסף לרכישה, עלה החשד כי חלק מהכסף התקבל מחברה ישראלית הרשומה כעוסקת בתחום השמת כוח אדם. בעקבות גילוי זה החלה חקירה בעניינה של אותה חברה.

במהלך החקירה עלה החשד כי אותה החברה שמספקת כביכול שירותי כח אדם לחברות סיעוד, הגישה ניכוי מס באמצעות חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל הנאמד בעשרות מיליוני שקלים תוך שימוש בחשבוניות שהפיצו חברות אשר לא מספקות כלל שירותים עסקים והן קיימות אך ורק לשמש כצינור לביצוע עבירות המס והלבנת ההון.

בתום הפעילות נתפסו נכסים רבים השייכים לחשודים, בהם רכבי יוקרה וכסף מזומן במטבע ישראלי ומטבע זר על סך עשרות אלפי שקלים.

במשטרה וברשות המיסים ציינו. "משטרת ישראל ורשות המיסים ימשיכו במאבקם כנגד פעילות בלתי חוקית לרבות פעילות בתחום הפלילי, כלכלי, מימון טרור ועוד שמתבצעת תוך זלזול בשלטון החוק ובעלת השפעה שלילית על החברה הנורמטיבית שומרת החוק".