20 שנה של מאבק משפטי הגיעו לסיום: נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את תביעת ארגון ״שורת הדין״ והשית פיצויים על הרשות הפלסטינית בגין פגיעת פרנסתם של מורי דרך מתיירות נכנסת בתקופת האינתיפאדה השנייה.

בית המשפט פסק כי הרשות הפלסטינית וארגון אש״ף יעניקו פיצויים על סך 4 מיליון ש״ח לעשרות מורי דרך ישראלים, בגין נזק כלכלי שהסבה להם האינתיפאדה השנייה, החל מחודש אוקטובר 2000 ועד לחודש מאי 2002.

זאת, במסגרת תביעה שהוגשה על ידי ארגון ״שורת הדין״ באמצעות עורכי הדין ניצנה דרשן-לייטנר, אבי סגל ואבי גז בשנת 2003, בשם 59 מורי דרך מרחבי הארץ, אשר חלקם נפטרו ברבות השנים. 

נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט משה סובל, קיבל את עמדת התביעה שטענה כי מעשי האלימות והטרור שהתרחשו במסגרת האינתיפאדה בעידוד ובתמיכת הרש״פ ואש״ף, הסבו נזק כלכלי חמור לכל ענף התיירות בישראל, ובכלל זה להם כמורי דרך, שכן עם ירידת כמות התיירים הנכנסים לישראל וכמות תיירות הפנים בישראל, פחתה עבודתם באופן משמעותי ונגרם להם אובדן הכנסות במידה ניכרת. 

בשנת 2019 פסק סגן נשיא בית המשפט המחוזי (בדימוס) משה דרורי שהרש״פ היא האחראית לנזקים של מורי הדרך משנות האינתיפאדה השניה, לאחר שהוכח על ידי חוות דעת מקצועית של מומחים כי הירידה בתיירות בתקופה הנ״ל היא בגין האינתיפאדה, וזו אף הירידה החדה והקשה ביותר שחווה ענף התיירות בישראל, יותר ממלחמת יום כיפור ותקופות משבר אחרות.

נשיאת ארגון שורת הדין, עו״ד ניצנה דרשן-לייטנר: ״אנו מציינים ניצחון היסטורי במאבק העיקש נגד הטרור. בתום מאבק משפטי עיקש בו הרשות הפלסטינית ניסתה לחמוק מאחריותה, בית המשפט עשה צדק עם מורי הדרך, החלוצים לפני המחנה של ענף התיירות הישראלי, והוכיח פעם נוספת כי זרועה הארוכה של החוק תגיע עד לאחרון המחבלים וראשיהם מתקופת האינתיפאדה השנייה״.