"הבחירות ביום שלישי הן הכי גורליות שהיו בהיסטוריה של לשכת עורכי הדין, והן גורליות לעתיד המדינה". כך אומר ל"מעריב" ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר.  

נוה: "בכר מכר את לשכת עורכי הדין לארגוני המחאה"
לקראת ההצבעה: המחנה המתנגד לרפורמה מאוחד, הימין מפוצל

"ביום שלישי יוכרע האם הלשכה תשלח נציגים שישמרו על הוועדה לבחירת שופטים עצמאית, על מערכת המשפט עצמאית ועל הדמוקרטיה – או יאפשרו השתלטות פוליטית של הממשלה על הוועדה. זאת הסיבה לכך שהממשלה ניסתה לדחות את הבחירה של נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, וזאת הסיבה ששר המשפטים יריב לוין, שמחה רוטמן, איתמר בן גביר ואחרים מפעילים את כל כובד משקלם כדי שאפי נוה ייבחר. זו השתלטות על בחירת השופטים בישראל".

בכר מוסיף כי "הבחירות ללשכת עורכי הדין הן גורליות לכבודה של הלשכה ולכבוד המקצוע. אחד משני המועמדים המובילים הוא אדם בעל עבר פלילי, שהורשע בקבלת דבר במרמה, והוא גילה לכל העולם עד כמה הנורמות המוסריות שלו נמוכות".

בכר טוען עוד כי "התייחסות למערכת משפט עצמאית אינה שייכת לגוון זה או אחר של המפה הפוליטית. אנשי ימין רבים מתנגדים למהפכה המשפטית ותומכים בי. שנים ארוכות הימין נאבק על מערכת משפט עצמאית. זאת תורת ז'בוטינסקי ובגין. נוח ליריבים שלי להציג את העניין כימין ושמאל, אבל זאת טענה שגויה מיסודה. בלי קשר, האלטרנטיבה לא מתקבלת על הדעת. חבל מאוד שאנשים המעריכים את עצמם כשומרי מסורת מעלים על הדעת לתמוך באדם כמו אפי נוה. זה קלקול מוסרי רציני".

"אני לא מאמין שיהיו החרמות", הוא מוסיף. "ראינו בבחירה של קארין אלהרר לוועדה לבחירת שופטים שאין רוב בכנסת להשתוללות הקיצונית, ואין רוב לעמדה של רוטמן ואחרים. גם בליכוד וגם במפלגות אחרות יהיו מי שישתפו פעולה עם הלשכה. גם אם יש מחלוקות, אין שום הצדקה להחרים – לא שרים את הלשכה, ולא לשכה את השרים".

לסיום, בכר מדגיש: "כראש לשכה, בדיוק כפי שפעלתי כראש מחוז, אדאג לכל עורכי הדין עם כל הדעות. כולם יקבלו במה שווה לפעילות והבעת עמדות. כשיצחק נטוביץ' הוציא מכתב נגד ההתנגדות של ראש הלשכה הקודם למהפכה המשפטית, ראש הלשכה עצר לו תקציב – אבל בסוף אני אפשרתי לקיים את האירוע מתקציב המחוז שלי. נטוביץ' הוא יריב פוליטי, אבל כאמור, אני אהיה ראש לשכה של כולם".

"ההתרפסות בפני איילת שקד המיטה על עורכי הדין קלון"

בריאיון בתוכניתם של ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM טען בכר כי "אפי נוה עבריין מורשע בלי שום עכבות מוסריות שהורשע בקבלת דבר במרמה, עבירה שיש עמה קלון, הוא הסמל של השתלטות פוליטית על הוועדה לבחירת שופטים. תראו כמה אנשים פוליטיים תומכים בנוה. הרוב המוחלט של עורכי הדין, כולל אנשים ימניים, איתי. אלא שזה עניין של אחוזי הצבעה. אם כל עורכי הדין ילכו ויצביעו אני אנצח".

"ההתרפסות בפני איילת שקד המיטה על עורכי הדין קלון. הוא לא היה חזק עבור הלשכה אלא עבור עצמו. הכוח היה שלו, לא של עורכי הדין. הלשכה לא תהיה פוליטית, היא תעמוד על עיקרון עצמאות מערכת המשפט", הוסיף. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm