פרקליט המדינה לשעבר משה לדור התייחס אתמול במהלך אירוע "שבתרבות" בבאר שבע לטענת השופטים בתיק 4000 במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה יהיה קשה להוכיח את עבירת השוחד במסגרתו, וטען כי "מדובר בתקלה חסרת תקדים שאירעה בבית המשפט. זה ממש פיגוע". השופטת בדימוס שרה חביב, לשעבר שופטת בית משפט השלום באר שבע, התייחסה היום (ראשון) לדברים בתוכנית "שבע תשע" עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM.

משיכות בשיער ויריקות: קטטה רבת משתתפים פרצה בפארק מים בחולון | צפו
רופאת עור חשפה: אתם משתמשים בדאודורנט לא נכון - זו הסיבה העיקרית לכך

"ההתבטאות מאוד חריפה, נוקבת, ואני מצטערת לומר, שזה אמנם בשפה יחסית גבוהה, אבל כאחרון הטוקבקיסטים וזה מאוד לא מתאים לו במובן הזה", אמרה חביב בפתח דבריה. "אני יכולה רק להצטער, כי ככל שלטענתו הם (השופטים) עשו פיגוע, הוא עשה פיגוע לא פחות חמור, גם מבחינה ציבורית, לפרקליטות".

לדבריה, "מותר לבקר את בית המשפט ולא להסכים איתו ולמתוח ביקורת. אני לא חושבת שבית המשפט חסין מביקורת, להפך. אחרי כל זה, כשאתה פרקליט מדינה לשעבר ואתה מתראיין כפרקליט מדינה לשעבר ואתה מנסה להגן על העמדה המקצועית של הפרקליטות, כשאתה משתמש בשפה כזאת ובטונים האלה - זה לא משרת את המסר".

עוד אמרה: "אני גם חושבת שהשופטים עשו טעות באותו דיון סגור. אפשר להתווכח כמה זה היה חכם או לא חכם בתיק הזה שהוא מתנהל בתקשורת, לא פחות מאשר בתוך האולם. מה לדור אומר בעצם? 'אנחנו, טובי המשפטנים בפרקליטות והחוקרים במשטרה וגיבשנו תיק שוחד, לא יכול להיות שאנחנו לא משכנעים אתכם'? אז אתם לא משכנעים אותם".

היא הדגישה כי "יכול להיות שהוא גם יזוכה משוחד בסוף, זה בסדר גמור. אבל לצפות שעכשיו הצדדים אחרי אמירה כזאת יתכנסו למשא ומתן וינסו להגיע להסדר בתיק 4000, הם רק הרחיקו אותם בעיניי".

"יש צדק במה שלדור אומר ש'יש עוד עדים שיכולים עדיין להטות את הכף, עוד לא שמעתם אותם', לכן האמירה הזאת היא לכאורית, שנכונה לאותה נקודת זמן, מבחינה משפטית. בית המשפט נוהג ככה גם בתיקים אחרים. זה לא איזשהו דיון תקדימי שנערך", הוסיפה חביב. "יש איזושהי שחצנות בפרקליטות ביחס לעמדות מקצועיות שהם מביאים לבית המשפט. השחצנות המקצועית הזו באה לידי ביטוי בדברים של לדור. התיק הזה הוא תקדימי, הם טוענים שהוא תקדימי, הם מבינים את זה".

עוד אמרה השופטת בדימוס, כי "יש פה מסלול משפטי שצריך לעבור כדי לשכנע את בית המשפט לצקת תוכן נוסף או חדש או יוצא דופן לתוך עבירת השוחד או לתוך עבירה של מרמה והפרת אמונים. הסיקור האוהד הוא בעייתי, זו טענה קשה, גם עובדתית וגם משפטית".

לקראת סיום השיחה, התייחסה גם לעדות ארנון מילצ'ן. "ההתנהלות שלו היא התנהלות קלאסית של עד שלא רוצה להרגיז את החבר שלו, השותף לעבירה. ב(חקירה) ראשית הוא נתן לבן ארי את מה שהיא ביקשה בסופו של דבר. לחדד, הוא נותן את מה שהוא מבין שחדד רוצה. עכשיו יש לנו חקירה חוזרת, ובאופן פרדוקסלי זו תהיה החקירה הכי מעניינת של מילצ'ן", אמרה.

בנימין נתניהו בבית המשפט בעדות ארנון מילצ'ן

על האפשרות שהוא יוכרז כעד עוין אמרה חביב: "יש אופציה כזאת. הסטטיסטיקות מלמדות שבסופו של דבר, אם מוגשות האמירות במשטרה או בחקירה, יש נטייה להעדיף אותן כשהעד מזגזג בבית המשפט. יש יוצא דופן. עוד לא סיימנו את הנגדית, אנחנו צריכים להיזהר. בסוף, שאלת הכמויות היא כן שאלה שנתקלת בבעיה יותר חמורה עם עדות כזו. הן לא קריטיות לשאלת ההרשעה, הן רלוונטיות לשאלת העונש".

סייע בעריכת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM