כתב אישום הוגש היום (ראשון) בבית משפט השלום בבאר שבע נגד חמישה בני אדם, בהם אסיר המרצה ארבעה מאסרי עולם על רצח, בגין סחיטה של מאות אלפי שקלים מתושב באר שבע.

חשד: עבריין מוכר שמרצה עונש מאסר עולם ניסה לסחוט איש עסקים בבאר שבע
תושב חולון נעצר בחשד לאיומים והטרדה ברשת נגד הדס קליין

מכתב האישום עולה כי רועי שמחון בן ה-34 יצר קשר עם אדם ויטל, אסיר המרצה מאסר עולם בבקשה לעזור לו לסחוט כ-300 אלף שקלים משותפו העסקי לשעבר זאת לאחר שנקלע לקשיים כלכליים. ויטל, על פי כתב האישום, הפעיל רשת מחוץ לכלא שסייעה לו ליצור קשר עם השותף לשעבר.

במהלך אחת השיחות, שאותה קישר הנאשם רועי טלמור, התבקש השותף העסקי להעביר לבחינת טלמור מסמכים המעידים כי אין לשותף חובות. איטל טען כי החוב  בגובה מאות אלפי שקלים, הועבר אליו ועל מנת להטיל אימה נקב בפרטיו האישיים של השותף כולל פרטים על גרושתו ועל משפחתו המורחבת. 

עוד עולה מכתב האישום כי במהלך השיחה ציין השותף כי השיחה אינה נעימה לו ואם היה לשמחון טענות ביחס להסכמות עליו היה לפנות לפני שנים. בתגובה ציין איטל כי: "העולם הזה מצחיק, מחר מחרתיים אולי אתה תצטרך, עם כל הכבוד להצלחה, אתה תצטרך עזרה ממני אפילו, אתה לא יכול לדעת". 

כאשר השותף ציין כי שמחון יכול לתבוע אותו כדין השיב איטל: "בוא אני אספר לך סוד, אנשים מהמרכז פנו ורצו לבוא אליכם, אלה אנשים בעשרים דרגות פחות נעימים ממני וממה שאני יודע… אני בנאדם יחסית די נעים. תנו לי ליישר את הדברים".

בסמוך לשיחה העביר השותף לטלמור מסמכים שונים בנוגע למערכת היחסים העסקית של השותפות עם שמחון. לאחר שהשותף לא יצר קשר עם איטל, הורה איטל לנאשם עוז בוטנר לכתוב לשותף מכתב: "אולי אבד לך המספר שלי, יום שלישי היום ולא חייגת". לאחר ביקש איטל מאסייג לשלוח את המכתב באמצעות שליח לגרושתו של השותף, המתגוררת בגפה עם בנותיה הקטינות. נאשם נוסף, ירדן אסייג, העביר את המכתב באמצעות שליח לגרושתו של השותף.

לאחר קבלת המכתב, יצר השותף קשר עם איטל והלין בפניו על משלוח המכתב. בתגובה ענה איטל כי אין לגרושתו ממה להילחץ זה סך הכל דבר חוקי והוא רק שלח לו מספר טלפון.  בהמשך, ציין השותף כי כלל השותפים תומכים בעמדתו כי אין חוב, לאור האמור סוכם כי איטל יעבור על המסמכים ששלח השותף לטלמור ויגבש את עמדתו. בסמוך יצר מכרו של איטל קשר עם השותף ונענה כי מבחינתו ומבחינת השותפות אין כל חוב כספי לטובת שמחון. לאור האמור ניסה איטל באמצעות טלמור לצור עם השותף קשר מספר פעמים נוספות אך ללא הצלחה. 

לאיטל ולשמחון יוחסה עבירת של סחיטה באיומים, לטלמור יוחסה בעירה של סיוע לסחיטה באיומים ולבוטנר ואסייג יוחסה עבירה של מתן אמצעים לביצוע פשע.