פרסום ראשון: פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום חמור נגד דור עובד, בשנות ה-30 המוקדמות לחייו, בגין התפרעות בכפר עוריף שבשומרון וקריעה של מספר ספרי קוראן.

עובד נעצר על ידי השב"כ ונמנעה ממנו הזכות לפגוש עורך דין למשך תקופה. עורך הדין נתי רום מארגון חוננו מסר כי "מחזיקים אותו בצינוק מלוכלך ובתנאים קשים, באור 24 שעות ביממה, כאשר מקפיאים ומרתיחים את תאו לסירוגין - התעללות לשמה", וכי "כל מטרת המעצר היא לשבור את רוחו ולמען צרכים תקשורתיים".

על פי כתב האישום, לאחר הפיגוע הרצחני ביישוב עלי במהלכו נרצחו ארבעה יהודים, עובד הגיע ביחד עם אנשים נוספים שזהותם לא ידועה אל הכפר עוריף שבשומרון. עובד והמתפרעים האחרים החלו להשליך חפצים שונים אל עבר מבנים בכפר ואף להבעיר חפצים שונים בשטח פתוח בכפר.

בשלב מסוים במהלך ההתפרעות עובד נכנס ביחד עם מספר מתפרעים נוספים לתוך מסגד בכפר. בתוך המסגד, עובד והמתפרעים הרסו פרטי ריהוט שונים, השליכו ספרי קודש לאיסלאם על הרצפה וניפצו שני חלונות במסגד.

בהמשך לכך, עובד לקח מספר ספרי קוראן מתוך המסגד, יצא החוצה, קרע דפים מתוך ספרי הקוראן והשליך אותם על הרצפה. על פי כתב האישום, מעשיו של עובד היו "מתוך מניע דתי, לאומני או אידיאולוגי, במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור, ותוך פגיעה חמורה בקודשי דת".

עובד נאשם בשלוש עבירות טרור שונות. מעשה טרור של התפרעות שסופה נזק, מעשה טרור של היזקים מיוחדים ומעשה טרור של עלבון דת. הפרקליטות מבקשת לעצור את עובד עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

לעובד יש 13 הרשעות קודמות בין השנים 2012-2022 בגין ביצוע עבירות אלימות, עבירות כלפי רכוש, עבירות ממניע גזעני, הסתה לאלימות, התפרעויות, הפרת הוראה חוקית, איומים ועבירות כלפי שוטרים. עובד ריצה מספר עונשי מאסר בפועל, האחרון בשנת 2022, למשך 11 חודשים. 

לפי הפרקליטות, מעשיו של עובד "מבטאים את מסוכנותו הרבה, הן כלפי אדם, הן כלפי הציבור והן כלפי המדינה". בנוסף, "עברו הפלילי המכביד של המשיב והעובדה כי ביצע לכאורה את המיוחס לו בכתב האישום כאשר מרחף מעל לראשו עונש מאסר מותנה, מצביעים הן על מסוכנותו המופלגת, והן על הקושי הממשי ליתן בו אמון".