משטרת ישראל עצרה חשוד בפריצה למחסן לפני כארבעה חודשים, ממנו נגנבו בקבוקים ועגלה. לאחר המעצר, החשוד נאלץ לישון בתחנת המשטרה, למרות שעל פי חוק יש דרישה כי עצור יישן בבית מעצר מסודר.

לא זו בלבד שהחשוד הושאר בתחנת משטרה בלילה, הוא לא קיבל מיטה ואפילו לא ספסל. החשוד הוכנס לתא מעצר יחד עם עוד שלושה אנשים והם נאלצו לישון על הרצפה.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצר החשוד, אך השופטת כריסטינה חילו-אסעד מבית משפט השלום בתל אביב דחתה את הבקשה והחליטה לשחררו בערבות משיקולים שונים, בהם בין היתר העובדה כי העצור נאלץ לישון על הרצפה בתחנת המשטרה.

השופטת חילו-אסעד הבהירה כי מדובר בעבירה על החוק: "אין להכביר מילים על כך שאין מדובר בתנאים שבהם ראוי והולם להחזיק עצורים, תנאים שאינם עולים בקנה אחד עם הקבוע בחוק".

בנוסף, השופטת ציינה כי המשטרה הגישה לה דו"ח סודי עם נתון לא נכון במסגרת הבקשה להארכת המעצר של החשוד: "החשוד נעדר הרשעות קודמות. בעניין זה, ישנה טעות בדו"ח הסודי בו נרשם כי מדובר בחשוד בעל הרשעות קודמות".

עו"ד אבישג כהן נתן מהסנגוריה הציבורית מסרה למעריב: "בית המשפט נתן דעתו לתנאים המחפירים בו מוחזקים עצורים, תנאים תת אנושיים והורה על שחרורו של העצור, בין היתר גם מטעם זה. לא ניתן להמשיך ולקבל החזקת עצורים ישנים על רצפה ופגיעה אנושה זו בחוק יסוד כבוד האדם".

השופטת כריסטינה חילו-אסעד (צילום: הרשות השופטת)
השופטת כריסטינה חילו-אסעד (צילום: הרשות השופטת)