שופט בימ"ש השלום בפ"ת נועם רף האריך בארבעה ימים את מעצרה של סייעת במעון לילדים בהוד השרון החשודה בהתעללות חמורה בילדי הפעוטון, קטינים חסרי ישע בגילאי תשעה חודשים עד שנתיים. נציין כי מדובר בסייעת שכבר נעצרה ושוחררה למעצר בית, אולם בעקבות התפתחות בחקירה נעצרה בשנית וכאמור הבוקר (שני) הוארך מעצרה.

בית המשפט קבע כי העבירות המיוחסות לחשודה מעידות על מסוכנות וכי מדובר על התעללות. השופט רף לא אימץ את בקשת פרקליט החשודה שטען כי אין חשש לשיבוש ואין עילה להאריך את מעצרה מסיבת מסוכנות כי מדובר בצעירה ללא עבר פלילי וכי לא הפרה את תנאי שחרורה במעצר הקודם, וכן לא תהיה בשום גם ולא תפגע באחרים.

עוד אמר הסנגור כי מרשתו היא מתמודדת נפש, טענה שהעלתה זעם בקרב הורי הפעוטות שנכחו בדיון שפרצו בבכי והעלו הערת ביניים: "שמונה שנים היא בגן, היא הייתה המלכה שלנו ועכשיו אתה אומר שהיא מתמודדת נפש? איך היא רימתה אותנו?". נציג המשטרה ציין כי מדובר בפרשה חמורה וכי מאז פרשת כרמל מעודה לא נחשף לפרשה ברמת החומרה שעולה מהסרטונים. השופט אימץ את בקשת התובע המשטרתי והחליט כאמור להאריך את מעצר החשודה וציין כי בהחלט נשקפת מסוכנות מהחשודה, וכן בהחלטת מעצר קודמת התייחסה המשטרה למקרה בודד ואילו עתה מדובר במספר רב של אירועים

"החשד הסביר הקושר את החשודה לביצוע עבירות גדל באופן ניכר, ואין מדובר במקרה בודד אלא ככל הנראה בסדרה של מקרים שהתרחשו לאורך תקופה ממושכת", אמר השופט. עוד טען כי על המשטרה לחקור אירוע מחודש מאי האחרון במהלכו הובהל לבית החולים פעוט מהמעון שאושפז ביחידה לטיפול נמרץ עם חשד לחנק. השופט התייחס בהחלטתו לטענה שעלתה כי מהסרטונים עולים מקרים בהם הפעוטות הוטחו על הרצפה, הסייעת חנקה אותם בכרית שהביאה איתה, האכילה אותם בכוח ופגעה בהם באלימות פושעת".

בתום הדיון ההורים התפרצו על אביה של החשודה: "הבת שלך מפלצת, איך אתה מגן עליה, תחשוב שהייתה מכה את הנכד שלך, מה הייתם עושים לה" אביו של הפעוט שנפגע באותו אירוע טוען: "אני כרגע מנוע מלהגיב בנושא אבל מדובר בילד שלי ואני מזועזע".

עו''ד שיר אהרונסון (צילום: אלון חכמון)
עו''ד שיר אהרונסון (צילום: אלון חכמון)

אמא של שני פעוטות טענה: "לא צפיתי בסרטונים, הורים אחרים צפו. החוקר אמרה במפורש שאין ילד שלא יצא נשכר מהדבר הזה, בהקלטות שומעים את את הבת שלי. היו טלטולים, הטחות, האכלה בכוח. יש שאלה שתמיד עולה אצל כולם - איך יכול להיות ששכנים שמעו את הצרחות של הילדים שלנו והגננות לא? פה הכאב. הילדים מתעוררים כל לילה בצעקות ואני לא הבנתי למה".

שיר אהרונסון, עורכת הדין של הורי הנפגעים: "ככל שהחקירה מתקדמת, אנו נחשפים לעוד ועוד מקרים של התעללות ופגיעה  קשה בילדי הגן, במקום שהיה אמור להוות עבורם בית חם ואוהב. נראה כי גם הידיעה שהגן מצולם, לא מנעה מהחשודה לבצע את הזוועות בילדים חסרי הישע. אנו מחזקים את המשפחות בימים קשים אלה ונמשיך לעשות את כל הדרוש על מנת שימוצה עמה הדין".