בחור חרדי הגיש תביעה בסכום של כרבע מיליון ש"ח נגד חברת בזן מבתי הזיקוק בחיפה, בגין הפליה בקבלה לעבודה בשל העובדה שהוא שומר שבת. על פי כתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד יוסף ויצמן, ההתנהלות של בזן הינה בניגוד לחוק שוויון ההזדמנויות בעבודה. בתביעה מתואר כי בחור חרדי בעל נכות חלקית ובעל הכשרה כבודק תוכנה הגיש קורות חיים לאחר שעיין בהצעת עבודה מטעם בזן. בשיחה עם נציגת החברה הבחור החרדי נמצא מתאים לעבודה, אך עקב סירובו לעבוד בשבת מועמדותו נדחתה.

אלמוג כהן בהאשמה חסרת תקדים: "היועמ"שית מנסה להחיות מחדש את המחאה"
סקרים חדשים חושפים: כמה שוקלים לעזוב את הארץ ומי מוביל בתמונת המנדטים?

המשרה המדוברת היא של שלושה לילות בשבוע והבחור החרדי הסכים לעבוד בימי חמישי בלילה ובמוצאי שבת – אך מועמדותו עדיין נדחתה. בהקלטה שהגיעה לידי מעריב, נשמעת נציגת החברה אומרת: "זה שאתה שומר שבת בעייתי. צריך לתת משמרות בסופ"ש, שישי לילה". בהמשך הבחור החרדי שאל את נציגת החברה אם הוא יתקבל לעבודה במידה והוא יצא בשאלה, והנציגה ענתה לו "כמובן".

עו"ד יוסף ויצמן, מומחה בדיני עבודה המייצג את הנתבע, מסר למעריב: "מעשה זה הוא בניגוד לחוק ולדין, בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, ובניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה".

עו''ד יוסי ויצמן (צילום: יוסי זמיר)
עו''ד יוסי ויצמן (צילום: יוסי זמיר)

"על כן בכתב התביעה שהוגש מטעם משרדנו אנו דורשים פיצוי על פי דין בסך של מעל רבע מיליון שקלים ואף חיוב הנתבעת בבחינה מחדש של העסקת התובע בלילות השבוע שאינם ליל שבת".