"לקחו מצב שאומרים, 'מה זה נבצר?' משהו שכל בר דעת יכול היה להבין את זה. נבצר ממנו מבחינה בריאותית, מבחינה נפשית, בדיוק מה שהחוק בא ותיקן. עכשיו, גם כתוב מי יכול להחליט על זה. מי הגורם שיכול להחליט שנבצר? יועץ משפטי לממשלה? שופטים? לא. באו וקבעו, הכנסת יכולה ברוב מיוחד שקובעים אותו. כך ראוי, זו מדינה מתוקנת, זו ממשלה דמוקרטית. ככה מתנהגים. אי אפשר שאדם מחוץ לכנסת, מחוץ לבית הנבחרים, יחליט סתם, נבצר ממנו".
עוד הוסיף: "יש מחלוקת עתיקת יומין מה הסמכויות של יועץ משפטי לממשלה. האם הוא יכול להחליט על דעת עצמו? האם הוא יכול לסתור את עמדת הממשלה? אז הדעה המקובלת בשנים האחרונות, כן, הוא יכול להחליט מה שהוא רוצה, גם אם הממשלה חושבת אחרת. מסתבר שאם אתה מעמיק חקר, אתה בודק שזה לא מה שהיה מעולם. להפך, היו שתי ועדות משפטנים, כל אחת הייתה בראשות נשיא בית משפט עליון - אחת, אגרנט ב־1962 והשנייה שמגר ב־1998. שתיהן קבעו במפורש שברגע שעמדת היועץ המשפטי לממשלה סותרת את עמדת הממשלה, עמדת הממשלה גוברת. הממשלה צריכה להביא בחשבון, בשיקוליה, את עמדתו של היועמ"ש. היא צריכה לשאול אותו מה עמדתו המשפטית, אבל היא לא כבולה לה. העמדה הזאת מדריכה אותה, היא יכולה לסטות ממנה. מה שקורה בשנים האחרונות, החל מתחילת שנות ה־90 למעשה, שהיועץ המשפטי לממשלה קובע בשביל הממשלה את הכול".
"הפעם היחידה והאחרונה שנתניהו חתם על הסדר ניגוד עניינים הייתה בשנת 2020 בתקופתו של מנדלבליט כיועץ משפטי לממשלה. אז לא הייתה רפורמה, אף אחד לא דיבר על רפורמה, מה שכן היה, דיברו על זה שהוא יכול למשל להחליט מי יהיו הנציגים של הקואליציה בוועדה למינוי שופטים, הוא לא יוכל להחליט מי יהיו השופטים שייתמנו בבית משפט עליון או בבית משפט אחר. זה ההסדר היחיד שקיים. מעולם הוא לא חתם על הסדר אחר. עכשיו הוגשה עתירה לבג"ץ בטענה שנתניהו כביכול מפר את הסדר ניגוד העניינים. היועצת המשפטית לממשלה אמרה שצריך לדחות את העתירה, כיוון שאין פה שום עילה. אי אפשר לפעול נגדו ולהעביר אותו מכהונתו בגלל עניין כזה. אז איך יכול להיות שטוענים שחוק הנבצרות בא לסייע לו? הוא בא לסייע אם הוא היה נמצא במצוקה, אילו היה איזשהו חשש שהיועמ"שית חושבת שצריך לקבל את העתירה וצריך להעביר אותו מכהונתו, אבל היא לא אומרת את זה".
על השאלה כיצד על מערכת אכיפת החוק לנקוט כנגד הקריאות למרד בשל הרפורמה, ענה: "סעיף 109 לחוק העונשין בא וקובע שמי שקורא ומשדל אנשים להשתמט משירות, עובר עבירה, עבירה מאוד חמורה שעונשה עד 5 שנים. עד היום, מעולם לא הוגשו כתבי אישום על הסעיף הזה, ודרך אגב, גם היום אני קורא שלא להגיש כתבי אישום על הסעיף הזה. אני לא חושב שזה דבר שיעזור להרגיע את הרוחות. אני רק רוצה להגיד לכל אלה שרוממות הדמוקרטיה בגרונם, תזכרו שהדבר הכי חשוב זה קודם כל שלטון החוק ולא להמריד ולא להסית, ולא לפעול בניגוד לחוק. אנחנו כולנו רוצים דמוקרטיה".