המפכ"ל יעקב שבתאי החליט היום (שני) על העברתו של סגן מפקד מחוז תל אביב דוד פילו מתפקידו. לאחר ההחלטה, פילו יוצב בתפקיד סגן מפקד מחוז מרכז. 

אשד: "להגן על הדמוקרטיה"; בן גביר: "נדרשים שוטרים שלא מפלים בין ימין לשמאל"
ניצב עמי אשד הודיע על פרישה ותקף: "הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי"

ההחלטה על הדחתו של פילו עוררה סערה במחוז. חלק מהשוטרים תקפו את השר והמפכ"ל, וקראו להשארתו בתפקיד. "רוצים להוריד את הדגל בחזית המחוז לחצי התורן. אסור שהשר יאשר את ההעברה של האבא הרוחני של כולנו", כתב אחד מהם. 

עוד הוסיף: "זה שיהיה שם תמיד בשביל כולם, זה שלא נתן שתיפול שערה מראשם של השוטרים ומדבר ופונה אליהם כאילו הם ילדיו. אסור לתת לזה לקרות".

סערה במשטרה לאחר ההחלטה להדיח את סגן מפקד מחוז תל אביב (צילום: עמותת זכויות השוטרים)
סערה במשטרה לאחר ההחלטה להדיח את סגן מפקד מחוז תל אביב (צילום: עמותת זכויות השוטרים)

הדחתו של פילו מגיעה זמן קצר לאחר שמפקד המחוז הקודם עמי אשד, סיים את תפקידו בהחלטה משותפת של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל יעקב שבתאי. "זכיתי לפקד על שלושה מרחבים שכל אחד מהם יחידה מובחרת, זכיתי לעבוד עם יחידה עילית- ימ"ר תל אביב שלא יודעת להגיד אי-אפשר, זכיתי למטה שמבין לעומק את תפקידו ותומך בשטח ומוביל לחדשנות", ציין אשד בטקס חילופי הפיקוד במחוז שנערך באמצע החודש. 

רב ניצב יעקב שבתאי באזור המחאה בתל אביב (צילום :דוברות המשטרה)

בן גביר נאם מיד לאחר מכן: "ניצב אשד, אתה קצין עתיר עשיה וניסיון. התחלת את דרכך כבלש וכקצין מודיעין ולזכותך שנות שירות רבות מאוד, אני מבקש להוקיר את התרומה שלך למשטרה ולציבור לאורך שנות שירותך. היו בינינו לא מעט מחלוקות בחודשים האחרונים אבל מחלוקות אלה לא מונעות ממני להודות לך על כל הטוב והיה הרבה כזה בכל שנות שירותך במשטרת ישראל למען מדינת ישראל".

ממשטרת ישראל נמסר: "לצערנו מדובר בעוד ניסיון לקושש כותרות היות ומדובר בסבב רוחב מתוכנן מראש. למעלה מן הצורך נדגיש כי תנ"צ דוד פילו הינו קצין איכותי, עתיר זכויות ומוערך מאוד. לא נותר לנו אלא להצר על הפגיעה בשמו הטוב תוך שימוש בנתונים שגויים ושקריים שיש בהם משום להטעות את הציבור".