בימ"ש השלום בפתח תקווה האריך היום (חמישי) בשישה ימים את מעצרה של הסייעת מהוד השרון החשודה בהתעללות בקטינים חסרי ישע. בכוונת המשטרה להגיש בדיון הבא בענייה הצהרת תובע לקראת כתב אישום חמור.

"הפרשה הכי חמורה מאז כרמל מעודה": הוארך מעצר הסייעת החשודה בהתעללות בהוד השרון
"הפקרת את ילדינו": הורים זועמים מפגינים מחוץ לבית בעלת המעון בהוד השרון

מדובר בהארכת מעצר חמישית של הסייעת החשודה בעבירות החמורות. השופט גיא אבנון הציע לסניגור ולמשטרה להגיע להסכמה לגבי הארכת מעצר החשודה, תוך שהוא קובע נחרצות כי נוכח חומרת העבירות לא ניתן לאיין חלופת מעצר. הוא מציין: "לא ניתן לכמת את מספר האירועים שבהם נחשפת החשודה לעבירות אלימות מהרף הגבוה ביותר כלפי הפעוטות".

מיד לאחר הדיון בבית המשפט זומנו שבעה מהורי הפעוטות למשטרה כדי להשלים עדות בחקירה ובמעמד זה נשאלו האם יהיו מוכנים לצפות בסרטונים. ההורים הסבירו כי ככל שהנושא נחוץ לחקירה הם יהיו מוכנים לצפייה בסרטונים, אולם באם ניתנת להם הזכות הם מעדיפים צפייה של רגע אחד לפני ורגע אחרי אקט ההתעללות במטרה לזהות כי אכן מדובר בילדיהם וזאת כדי למנוע מהם מפח נפש נוסף על מה שהם כבר חווים. 

"מדובר בשלב קריטי קשה נוכח העובדה שההורים נאלצים לזהות את ילדיהם בתוך סרטונים המתעדים מקרי אלימות קשים. לא כל אחד מסוגל לצפות בזה ובחלק מהסרטונים יש יותר מילד אחד כך שמדובר בצנעת הפרט". אמר גורם המעורה בפרטים. 

אמם של שני פעוטות מהמעון בהוד השרון (צילום: אלון חכמון)

כזכור, בדיון השני בעניינה התייחס נציג המשטרה לחלק הראשוני מהתיעודים, תוך שהוא מציין שמדובר בפרשה חמורה יותר מפרשת כרמל מעודה. בדיון שהתקיים בשבוע שעבר הזילה השופטת דמעה וציינה שעד כה נחשפה לסרטונים המתעדים 13 קורבנות שחוו מעשי התעללות מצד הסייעת. מחומר החקירה שהונח לפתחו של השופט אבנון כדי להבין את חומרת המעשים, ושלח את הצדדים להגיע להסכמה על הארכת המעצר בשישה ימים, תוך שהוא מציין שלדיון הבא המשטרה תגיע כבר עם הצהרת תובע בדרך לכתב אישום חמור.