הותר לפרסום: סוכן סמוי ש״חצה את הקווים״ והופעל ע״י היחידה המרכזית במחוז ירושלים ביצע בחודשים האחרונים עשרות עסקאות מבוימות והפליל עשרות סוחרי סמים מסוכנים ואמצעי לחימה. הלילה עברה החקירה לשלב הגלוי ושוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב עצרו 36 חשודים מכל רחבי הארץ, הצעיר מביניהם בן 19 והמבוגר שבהם בן 48.

בחיפוש שערכו השוטרים בבתי החשודים נתפסו סכומי כסף גדולים, אקדח, כלי רכב רבים המיועדים לחילוט וסמים מסוגים שונים. כך פעלו הסוכן ומפעיליו לחשיפת החשודים, הפללתם ועד למעצרם הלילה, ובימים הקרובים צפויים מעצרים של מופללים נוספים. כמו כן, הבוקר נעצר חשוד נוסף, ה-37 במספר, בעיר רמלה. בעת מעצרו החשוד השליך אקדח מהחלון שנתפס ע״י המשטרה. 

מפעיל הסוכן הסמוי מספר על המבצע החשאי (צילום :דוברות המשטרה)

הסוכן הסמוי, שכונה "גורדון", הופעל בשנה האחרונה ע"י היחידה המרכזית במחוז ירושלים, במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה במשטרה כנגד סוחרי סמים מסוכנים. הפעלת הסוכן בוצעה ברחבי הארץ, ובמהלכה ביצע הסוכן עשרות עסקאות מבוימות שבהן רכש סמים מסוכנים. בין סמים המסוכנים שנתפסו: קוקאין, כדורי אקסטזי, דוסה, M.D.M.A ועוד, בשווי מאות אלפי שקלים.

באחת העסקאות באחד הכפרים באזור הגליל רכש הסוכן גם אקדח מסוג גלוק. כמו כן, במהלך חיפוש בביתו של חשוד אחר שנעצר אמש ברמת גן, נתפס אקדח גנוב מסוג זיג זאואר ובמקום אותר גם שב״ח שהסתתר שם. 

במהלך השנה האחרונה ביצע הסוכן שכונה ״גורדון״ למעלה מ-40 עסקאות מבוימות לרכישת סמים בשווי כולל של מאות אלפי שקלים, ועסקה נוספת לרכישת אמל"ח. העסקאות בוצעו באזור ירושלים, חולון, רמלה, ראשל"צ, ת"א, מודיעין, אזור הגליל ועוד.

לדברי המשטרה, עסקת הסמים הגדולה ביותר שבוצעה ע״י הסוכן המשטרתי הסמוי הינה של למעלה מקילו קוקאין בשווי מוערך של מאות אלפי שקלים. עפ״י החשד, חלק מהסמים שהחשודים שנעצרו סחרו בהם הגיעו גם לבני נוער.

לחלק מהחשודים שנעצרו היכרות מוקדמת עם הסוכן, ובמהלך הפעלתו הוא טווה קשרים והגיע לאותם הסוחרים גם באמצעות מתווכים. חלק מהחשודים שנעצרו הינם קרובי משפחה או בעלי היכרות מוקדמת. במשטרה מציינים כי כמחצית מהחשודים שהופללו הינם מהמגזר הערבי וכמחציתם יהודים. בפעילות זוהו עבריינים בני משפחה, שפרנסו משפחות שלמות מעיסוק יום יומי בסחר בסמים. 

כאמור, הלילה הפכה החקירה לגלויה, כאשר מאות בלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים, יחד עם שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי החטיבה הטקטית במשמר הגבול ויחידות משטרתיות נוספות, פשטו על בתיהם של סוחרי הסמים שהופללו במהלך הפעלת הסוכן ועצרו לחקירה בימ"ר ירושלים 36 חשודים בחשד לעבירות של סחר בסמים וקשירת קשר לביצוע פשע, וחלקם גם בחשד לסחר/החזקת אמל״ח.

לאחר מעצרם החשודים נכלאו. היום יובאו החשודים (הצעיר מביניהם בן 19 והמבוגר שבהם בן 48, המתגוררים במקומות שונים ברחבי הארץ) להארכת מעצרם בבימ"ש השלום בירושלים. החקירה נמשכת במטרה למצות עמם את הדין. 

במקביל לחקירה הפלילית, מתנהלת ביח' הכלכלית בימ"ר ירושלים גם חקירה בציר הכלכלי נגד המעורבים. במסגרתה, התחקו חוקרי הימ"ר גם אחר רכושם ונכסיהם של החשודים במטרה לחלט אותם. בתוך כך, נתפסו הלילה בפעילות המשטרתית רכבים רבים של חלק מהחשודים שנעצרו ורכוש נוסף.

טקס חשיפת הסוכן הסמוי (צילום :דוברות המשטרה)

עם סיום מבצע המעצרים הבוקר התקיים במטה מחוז ירושלים טקס פיצוח הסוכן במעמד מפכ״ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים ומפקד ימ״ר ירושלים, ובהשתתפות קציני ושוטרי ימ״ר ירושלים ומפקדי הכוחות שנטלו חלק במבצע. בטקס הוענקה תעודת הוקרה והערכה למפעילי הסוכן, קצינים ושוטרים נוספים שהשתתפו במבצע, ושפעלו בשנה האחרונה לחשיפתם של סוחרי הסמים והאמל״ח, למעצרם ולהבאתם לדין.

מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי ציין: ״תקופה ממושכת של הפעלת סוכן הגיעה היום לסיומה. המיקוד המבצעי של משטרת ישראל הוא עקירה מהשורש של תופעות פשיעה, המשפיעות על הביטחון האישי של הציבור בישראל. הייחודיות של הפעלה זו היא הגיוון של היעדים שהצלחנו להפליל, מעברייני רחוב, דרך יעדי תחנה ויעדים במגזר הערבי. עשרות החשודים שגובשו נגדם ראיות, הסבו נזק לאיכות חייהם של תושבים רבים. אין עבודת משטרה נחושה, מקצועית והתקפית יותר מפיצוח סוכן אחרי חודשים ארוכים. המשאב האנושי של ימ״ר ירושלים ושל המחוז כולו- הוא הערובה למצוינות ארגונית״.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן אמר: ״לצד האתגרים הרבים והמורכבים המוטלים לפתחנו כמשטרה בירושלים, הפעלת הסוכן מהווה נדבך חשוב במאבק הנחוש והבלתי מתפשר שלנו בפשיעה החמורה ובמחוללי הפשיעה. המעצרים הרבים שבוצעו הלילה ברחבי הארץ, הם תוצר של פעילות ממושכת ומשמעותית של היחידה המרכזית במחוז ירושלים, בהם החוקרים, הבלשים, אנשי מודיעין שפעלו כאגרוף אחד נגד סוחרי ומפיצי הסמים המסוכנים בכל רחבי הארץ.

"הערכתי הרבה לסוכן ולמפעיליו, שפעלו במשך חודשים רבים בתחכום ויצירתיות לאסוף ראיות ולחשוף את עשרות החשודים שנעצרו הלילה בחשד לסחר בסמים ואמל״ח. המסר החד משמעי שפעילות זו מעבירה לכל עבריין ומחולל פשיעה באשר הוא, כי המשטרה תמשיך לפעול בכל מקום, לחתור למגע ולחשוף עבריינים הפועלים בניגוד לחוק, ולהשתמש בכל הכלים והאמצעים שברשותנו למאבק בפשיעה על כל גווניה״.