נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופסור אריאל פורת, יצא היום (חמישי) בקריאה להכריז על שביתה כללית אם הממשלה לא תכבד את פסיקת בג"ץ. כעת האקדמיה מתייצבת לצידו של אריאל פורת ומביעה את תמיכתה בצעד שנקט. תוך פחות מ-48 שעות חתמו על מכתב תמיכה באריאל פורת שמחזק את ידיו, קרוב ל-1,600 חברי וחברות סגל, סטודנטיות וסטודנטים מכל המוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

בקואליציה מבהירים: "אין תנאי שאם לא יהיו הסכמות לא נחוקק"
התפתחות נוספת בפרשת לוזון: המשטרה שמה את ידה על התכתבות בין החשודים

כזכור, אתמול מטה המאבק ומחאת האקדמיה הודיעו על היערכות לשביתה במוסדות ההשכלה הגבוהה. ממחאת האקדמיה נמסר: "האקדמיה ניצבת בחזית המאבק לשמירה על הדמוקרטיה וקוראת לארגונים נוספים במגזר הציבורי והפרטי להיערך להשבתה של המשק במידה והממשלה תעז שלא לציית לחוק ולפסיקת בג"ץ".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום:מחאת הסטודנטים)

ממטה המאבק נמסר: "נתניהו וממשלתו המאפיוזית חשבו שהם יכולים לאיים על מערכת המשפט, אבל אין להם מושג מה מצפה להם. אזרחי ישראל הדמוקרטית יעצרו את ממשלת החורבן בכל הכוח, ההיערכות בעיצומה״.

בין החותמים:
פרופ' נחמן אש לשעבר מנכל משרד הבריאות, פרופ' צביקה אקשטיין דיקן ביה"ס לכלכלה באוניברסיטת רייכמן ולשעבר משנה לנגיד בנק ישראל, פרופ' דוד הראל נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פרופ' יוסי שפיגל נשיא האגודה הישראלית לכלכלה, פרופ' דיויד גילה לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' קרין נהון לשעבר יור איגוד האינטרנט הישראלי, פרופ' איתי אטר, עמית בכיר במכון הישראלי לדמוקרטיה.