הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

העומס על כבישי ישראל וריבוי התאונות, הוביל את המשטרה להגביר אכיפה כלפי נהגים המבצעים עבירות תנועה. במקביל לכך, גם מערכת המשפט מצטרפת למאבק ומגבירה את האכיפה כלפי נהגים פורעים. כל אדם האוחז ברישיון נהיגה עלול למצוא את עצמו מחויב בקנס, ואף בענישה מחמירה יותר, בשל עבירת תנועה קלה כחמורה. 

עו"ד אברהן ג'אן העוסק בתעבורה ופלילים הסביר למולי ארי בתוכנית מחוץ לפרוטוקול כיצד יש לנהוג בכל  מפגש עם שוטר תנועה

על עבירות קלות
בעבירות תעבורה הנחשבות קלות, מקבלים נהגים, במרבית המקרים, הודעה על דו"ח לביתם. במסגרת הדו"ח או "הודעת תשלום קנס", הם מתבקשים לשלם את סכום הדו"ח עד למועד המצוין. לחילופין, בקבלת דו"ח, יכול הנהג לבקש להישפט ולהוכיח את חפותו בבית המשפט. 

האם כדאי לשלם את דו"ח התנועה או שמא כדאי לבקש להישפט? 

הסוגיה הזו משתנה בין מקרה למקרה ובמידה וקיבלתם דו"ח פנו לעו"ד המתמחה בדיני תעבורה על מנת שיסייע לכם להגיע לתשובה המתאימה בעבורכם. לעיתים, תשלום הקנס הוא חסכון בזמן ובכסף, אך בוא בזמן, תשלום הדו"ח מהווה הודיה של הנהג במיוחס לו. 

לא פעם נהגים פונים בכוחות עצמם בבקשה להישפט, ולא פעם בשל חוסר ידיעת החוק וחוסר ניסיון במקרים של עבירות תעבורה, הם מגישים את הבקשה בצורה שגויה. הבקשה שגויה עלולה לפגוע בהם עוד יותר ולגרור תחתיה עונשים כבדים יותר. 

במידה ומקבל הדו"ח הוא נהג חדש, ישנה חשיבות לפנות לייעוץ משפטי של עו"ד המתמחה בתחום דיני תעבורה אף יותר. זאת, בשל העובדה כי בתי המשפט והחוק נוטים להחמיר עם נהגים אלו.

דין פלילי בעבירות חמורות
כשמדובר בעבירות תנועה בדרגה החמורה, מתייחס לכך החוק כאל עבירה פלילית לכל דבר ועניין. ועל כן, החשוד בביצוע העבירה עומד לדין. 

המשמעות של דין פלילי היא ברורה: אדם המורשע בפלילים יוצר בשל כך השלכות על עתידו. בין היתר בהגבלות בתעסוקה. זאת, כאמור, בנוסף לגזר הדין שיינתן בעניינו, שעשוי להגיע גם למאסר ממושך.  

בשל ההשלכות הכבדות של הרשעה בפלילים, כשמדובר בעבירות תעבורה חמורות, יש חשיבות גדולה להסתייעות בשירותיו של עוה"ד המתמחה בדיני תעבורה. 

עו"ד אברהן ג'אן בעברו שוטר במחוז הדרום במשטרת ישראל – החל את דרכו המקצועית בתחום המשפט הפלילי כמתמחה – תובע במדור תביעות פלילי במחוז תל אביב של משטרת ישראל. את המשרד הקים בשנת 2007  ומאז צבר הצלחות במאות תיקי תעבורה ופלילים.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר