מכת הפרוטקשן בדרום: המשטרה עצרה שני תושבי אום בטין בחשד לסחיטת דמי חסות של קבלן ומנהלי עבודה בתחום הבנייה והתשתיות בדרום לצורך מתן שירותי שמירה בניגוד לחוק.

נשקים, בקבוקי תבערה וכפפות: סוכל רצח על רקע סכסוך משפחות בצפון

נמצא האקדח המעשן? התפתחות דרמטית בפרשת הסרטון של עמוס לוזון

החקירה נפתחה בסוף חודש יולי בחשד לסחיטת דמי חסות של קבלן ומנהלי עבודה בתחום הבנייה והתשתיות, שביצעו עבודות בפרויקט של בניית מחלף והרחבת כביש 60 בסמוך לקריית המודיעין וליישוב אום בטין שבדרום.

במסגרת חקירת האירוע עלה כי שני החשודים סחטו באיומים את הקבלן ומנהלי העבודה כשהם דורשים מהם לשלם דמי חסות תחת מסווה של שירותי שמירה עבור כלי העבודה, תוך איומים בפגיעה בחייהם, גרימת נזק לכלי העבודה והפסקת עבודות התשתית שבמקום.

רפ"ק אריק תורג'מן מתייחס למעצרים (צילום :דוברות המשטרה)

החשודים, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, נעצרו לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב הנגב ומעצרם הוארך מעת לעת ע"י בית משפט השלום בבאר שבע, ועם סיום חקירתם במשטרה הגישה היום פרקליטות מחוז דרום הצהרת תובע ומעצרם הוארך ע"י בית משפט השלום בבאר שבע.

מפקד מרחב הנגב, תנ"צ נחשון נגלר התייחס למעצרים: "מרחב הנגב של המחוז הדרומי מנהל מלחמה עיקשת, חסרת פשרות בתופעות של גביית דמי חסות תוך מיקוד פעילות והשקעת מירב המאמצים נגד קבוצות פשיעה הפוגעות בשלום הציבור ורכושו. כל תלונה שתתקבל במשטרה תטופל באופן מהיר ומקצועי ושוטרי המרחב יפעלו בכל האמצעים הדרושים על מנת להבטיח את שלום המתלוננים. המחוז הדרומי ינקוט ביד קשה נגד כל פורע חוק תוך מיצוי הדין עם העבריינים ובמטרה להרחיקם מהחברה".