הצהרת תובע לקראת כתב אישום הוגשה היום (חמישי) נגד מוחמד בן מחמוד בסיוני, אזרח ירדני החשוד בניסיון רצח אזרח ישראלי במוסך בפתח תקווה שהתרחש בשבוע שעבר. כעת הפרקליטות תצטרך להכריע האם לייחס לניסיון הרצח גם מניע לאומני.

"צעק אללה אכבר": עובד מוסך בפ"ת דקר את עמיתו לעבודה, נבדק חשד לפח"ע
אירוע הדקירה במוסך בפ"ת: ארגון חוננו מבקש בשם המשפחה להכיר באירוע כפיגוע טרור

בשבוע שעבר, כאמור, נפצע צעיר כבן 30 באירוע דקירה בפתח תקווה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בלינסון כשמצבו לא יציב. במקביל, כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירת האירוע במהלכה נעצר חשוד, תושב ירדני בעל אישורי עבודה שעבד במקום. הרקע והנסיבות בבדיקה, כולל חשד לפיגוע.

החקירה הועברה למשטרת פתח תקווה, כאשר נבדק החשד בשב"כ לפיגוע חבלני. נציין כי מיד לאחר האירוע נלקח החשוד על ידי השב"כ. בשלב זה החשוד נלקח לחקירה אישית במשטרה, שם גם יבדקו את כשירותו הרפואית, ובמקביל השב"כ ימשיך בחקירה בחשד לפיגוע. 

היחידה למאבק בפשיעה (יל"פ) במרחב השרון ניהלה את החקירה בצל החשד לאירוע טרור לאומני, זאת בהסתמך על עדויותיהם של קורבן הדקירה, בן ימין, ודודו משה ימין שנכח בזירה. אתמול נערך עימות בין העובד שדקר לבין הפצוע ובן דודו, ובמהלכו צפו בסרטון ובו תיעוד רגע האירוע, ולראשונה נחשף בפניהם כי מיד לאחר שדקר את האחיין ניסה החשוד לדקור גם את דודו, ותגובות אינסטינקטיביות של הפצוע, לרבות בעיטה לעבר הדוקר, מנעו ממנו את המשך הדקירות. היום הוגשה הצהרת תובע בעניינו של החשוד ובפרקליטות יחליטו האם לייחס אותו לאירוע טרור כפי שמבקש ארגון חוננו. ההחלטה כאמור תתקבל בימים הקרובים.

אלי ימין, בעל המוסך ואביו של הפצוע: "הדוקר עובד אצלי ברישיון עם אישורים. אתמול הוא התחיל לדבר כל מיני אמירות לא מובנות, חשבתי שהוא בלחץ, ניהלתי איתו שיחה להרגיע אותו. היום בבוקר יצאתי ברכב ובמוסך נשארו השותף שלי ובני, אחרי כמה דקות השותף מתקשר שאגיע מהר כי דקרו את הבן. הגעתי והתברר שהוא דקר את בני, הוא נטל סכין מהמטבח ודקר אותו במספר מקומות וצעק אללה אכבר". 

שוטרים שהגיעו למקום שלפו אקדחים מול החשוד והוא צעק 'תירו בי', הם ירו בו באקדח טייזר ולקחו אותו לתחנה. עדה אחרת מספרת שהחשוד דפק על דלת אוטובוס כשכתם דם לראשו והנהג לא פתח לו.

פראמדיק מד"א עמית דקל וחובש בכיר מוחמד עויס סיפרו: "ראינו את הפצוע שוכב כשהוא בהכרה וסובל מפציעה חודרת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב".