הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

על פי נתוני משרד החינוך, בשנה החולפת נפגעו יותר מ-21 אלף תלמידים, בגילאי הגן ובית הספר, בתאונות שהתרחשו הן בגנים. חלקם נפגעו במהלך שהותם במוסד החינוכי וחלק מחוץ לשעות הלימודים. "המזל הוא", אומרת עו"ד אימבר גולן פרטוש, המתמחה בדיני נזיקין, למולי ארי העורך הראשי של אתר המשפט obiter.co.il אוביטר ומנחה התוכנית מחוץ לפרוטוקול, "שהילדים שלנו מבוטחים מגיל 3 עד שהם מסיימים את לימודי בית הספר. הביטוח הזה מגן עליהם 24 שעות ביממה, בכל מקום שבו הם נמצאים, גם בבית, גם במוסד החינוכי וגם בימי החופש הגדול". 

"הילדים", מוסיפה עו"ד אימבר פרטוש גולן,"מבוטחים לאורך כל השנה, גם בחופש הגדול ובכל מקום שהם נמצאים בו ובככל תאונה שמתרחשת הם מבוטחים. הביטוח הזה כולל את מרבית סוגי התאונות והפציעות, למעט תאונות דרכים, תאונות עבודה ופעולות איבה. כלומר הביטוח לא תקף על תאונות שניתן להיפרע מהן מביטוח אחר". 

הביטוח הזה נעשה דרך המוסד החינוכי, הגן או בית הספר. הורי התלמיד משלמים את הרכיב הזה במסגרת תשלומי החובה בתחילת השנה. העלות היא נמוכה, רק כמה עשרות שקלים בשנה.

"הביטוח חל על כל הילדים מגיל 3-18, אך מעבר לזה", מוסיפה עו"ד גולן פרטוש, "הוא גם מכסה על כל הורה מלווה שמצטרף לפעילות של ביה"ס. הורה כזה מבוטח בביטוח תאונות אישיות אלא אם כן קיבל תשלום על זה". 

אם הילד נפצע, אז את מי תובעים?
עו"ד גולן פרטוש: "תובעים את ביטוח בית הספר. בתשלום של ההורה בתחילת השנה הוא מבטיח את הביטוח לילד. במקרה של פציעה יש למלא טפסים לצורך הגשת התביעה. חשוב לציין שברגע שהפגיעה התרחשה במסגרת החינוכית אז יש חשיבות גדולה בתיעוד, יש למלא טופס פציעה לצורך התיעוד. בכלל, התיעוד הוא חשוב: לפרט איפה הילד נפגע, מתי, מה קרה לו וכדומה. עורך דין לנזיקין ידעו לאסוף את כלל המסמכים הרלוונטיים, חוו"ד רפואיות של מומחים רפואיים במידת הצורך ומתנהלים מול חברת הביטוח".

לצד זאת, נבהיר, בתביעות ביטוח תלמידים לא נבחנת אשמה או אחריות – לא של המוסד ולא אשם תורם של התלמיד. "לרוב", מוסיפה עו"ד גולן פרטוש, "מכוסות תאונות שיש נכות מ-5 אחוז ומעלה שכמובן צריך להוכיח אותן. הביטוח מכסה נכות זמנית או צמיתות, או אם יש מעל מספר מסוים של ימי מחלה, הוצאות שונות ועוד. למעשה, ככל שהנכות גבוהה יותר כך גם תשלום הפיצוי". 

הגשת התביעה משליכה בצורה מסוימת על בית הספר?
עו"ד גולן פרטוש: "אין לכך שום השפעה על בית הספר. ביטוח תלמידים הוא ביטוח שמבטח את הילד בחברת ביטוח. יש מצבים שבהם בהנחה שהייתה רשלנות של המוסד החינוכי, אז במקביל לתביעת הביטוח אפשר לתובע את ביה"ס או את הארגון שאחראים".

לאתר עו"ד אימבר גולן פרטוש: https://embargp-law.co.il/ 
לפייסבוק של עו"ד אימבר גולן פרטוש: https://www.facebook.com/embargolanpartoosh 
לפנייה באמצעות וואטסאפ: https://web.whatsapp.com/send?phone=972544622230 
לאינסטגרם של עו"ד אימבר פרטוש גולן: https://www.instagram.com/egp.lawoffice/ 

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר