פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אלירן ויסוקר (38) דן אל ויסוקר (28) ובני מלקו (28) מקריית גת לאחר שסחטו באיומים אלפי שקלים.

מכתב האישום עולה כי בין הנאשמים למתלונן הייתה הכרות מוקדמת במסגרתה העביר המתלונן במספר פעמים שונות כספים לאלירן במטרה לסייע לו. בתחילת החודש ניסה אלירן לצור קשר עם המתלונן מספר פעמים ללא הצלחה, לאור האמור התקשר אלירן לאחיו של המתלונן ואמר "תגיד לי מה אחיך לא רוצה לענות לי אני יחתוך אותו". בתגובה לכך התקשר אחיו של המתלונן למתלונן וביקש ממנו לשוחח עם אלירן. מאוחר יותר באותו היום, הגיעו דן אל ובני אל ביתו של המתלונן, וטענו בפניו כי אלירן ביקש שיביא לו 5,000 שקלים ו"שיגמרו את זה יפה". המתלונן המפוחד בתגובה אמר כי אין לו את הסכום והנאשמים עזבו את המקום.

בסמוך לכך חזרו הנאשמים עם אדם נוסף, אל ביתו של המתלונן ודרשו כסף, המתלונן שחשש מהנאשמים שלח את אחיו שציין כי אין לו את הסכום המבוקש, בתגובה צעק עליו אלירן "אני אשחט את אח שלך, ההורים שלך יגידו עליו קדיש". בהמשך לכך, התקשר אלירן לאחיו של המתלונן ודרש ממנו 5,000 שקלים עד השעה 22:00. בתגובה, ובשל חששו מאיומי הנאשמים, ביקש אחיו של המתלונן מחברו לשלם לאלירן את הכסף.

כעשרה ימים לאחר האירוע התקשר אלירן לאחיו של המתלונן ואמר לו כי הוא מצטער על מה שקרה ושהוא רוצה לשוחח עימו. יום למחרת בשעות אחר הצהריים המאוחרות הגיע אלירן עם שאר הנאשמים לביתו של אחיו של המתלונן וטען כי "אני רוצה לסגור את זה יפה אני צריך עוד 3,000 שקלים". האח ציין כי אין לו כסף וביקש מאלירן לחדול ממעשיו טרם כניסת השבת. בתגובה החל אלירן לצעוק "אחיך מת היום". באותה העת, אמו של המתלונן ראתה את הנאשמים שמעה את הצעקות והאיומים וחייגה למשטרה. ניידת משטרתית הגיעה למקום והשוטרים נכנסו לתוך לבית לבירור האירוע. בחיפוש שנערך ברכבם של הנאשמים נמצא סכין מתקפלת, אלה מעץ ומצ'טה.

לנאשמים יוחסו עבירה של סחיטה באיומים ולדן אל גם יוחסה עבירה של החזקת אגרופן או סכין שלא כדין.