"אסירים של הפרקליטות": הורי "גן הזוועות" באילת, של הגננת אילנה קובר, שהואשמה בכארבע מאות מקרי התעללות קשים בתינוקות ופעוטות, הגיעו היום (ראשון) לפרקליטות בבאר שבע, על מנת למחות על מה שהם טוענים כענישה בלתי מספקת של קובר. 

"הטיחה ילדים על הרצפה": צפו - הורי "גן הזוועות" מקריאים את כתב האישום המזעזע
"הילדים עברו טרור": הורי הגן באילת צפו בתיעוד ההתעללות

"אנחנו אסירים של הפרקליטות, והגננת יצאה למעצר בית. מי יודע כמה זמן ייקח לילדים להשתקם", תקפו ההורים. מדובר בפרשה ההתעללות בפעוטות, הגדולה ביותר שנחשפה בישראל עד היום. דרישות ההורים מתמקדות בהגשת כתבי אישום נגד הסייעות שהיו שותפות לפשע, להיחשף לכל סרטוני האבטחה במקום, להפסיק להחביא את את קובר בדירת מסתור, שמונעת את האפשרות להפגין נגדה. כמו כן, המשפחות טענות ליחס קר שהן זוכות לו בנושא. 

מאז תחילת חקירת הפרשה, עברו כבר מספר חודשים, אולם הסייעות שנראות בבירור במצלמות האבטחה כשהן עדות לאלימות, לא הואשמו ולא נעצרו עד כה. 

ההורים מ"גן הזוועות" מקריאים את כתב האישום הקשה. באדיבות ההורים (צילום :באדיבות ההורים)

אוהד ליבר, אב לילד בן שנה שהותקף בגן באילת אמר ל"מעריב": "הגענו להפגין כנגד המחדלים החמורים בתיק, אנחנו ההורים לנפגעי העבירה מרגישים שהפרקליטות הפנתה לנו עורף. מי שאמורים היו להיות הפה של הילדים שלנו בעצם מוסיף לסבל שלנו. זה התחיל בכתב אישום מקל, לאחר שהמשטרה סיפרה על מעל 500 סרטונים מתועדים של מקרי אלימות והפרקליטות צמצמה ל-380 וממשיך בזה שהסייעות שאנחנו ההורים צפינו בהן בסרטונים של הילדים שלנו, משוחררות, לא נחקרו ובטח שלא הוגש נגדן כתב אישום. סעיפים של ניסיון לרצח לא נכנסו לכתב האישום כי לטענת הפרקליטות "היא לא חנקה אותם מספיק זמן" וסעיפים של הטרדה מינית אחרי שצבטה ילדים בחוזקה באיבר מינם בגלל ש"אין עינוג או סיפוק מיני לנאשמת".

מטעם הפרקליטות נמסר בתגובה: "לאחר עבודה מקצועית ומעמיקה הוגש לאחרונה כתב אישום חמור כנגד אילנה קובר המייחס לה  380 עבירות של תקיפה ו-26 עבירות התעללות. כתב האישום מבוסס על אירועים שנקלטו בסרטוני מצלמות אבטחה שהוצבו בגן. כיוון שמדובר בתיק חמור, הגישה הפרקליטות גם בקשה למעצר עד תום ההליכים, בהתאם להחלטת בית המשפט שוחררה הנאשמת למעצר בית".

"לאחר שחרורה למעצר בית, ובהתאם להחלטת בית המשפט הועברה הנאשמת לכתובת אחרת – חסויה. בנוגע לסייעות החקירה בעניינן נמשכה, והתיק הועבר בימים האחרונים לבחינת הפרקליטות, החלטה צפויה להתקבל בהקדם", הוסיפו.

עוד טענו: "חשוב להדגיש, כי משפטה של קובר מתברר בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע, הוא נמצא בשלבים מוקדמים וקבוע לדיון המשך בסמוך לאחר סיום פגרת בתי המשפט. הפרקליטות נמצאת בקשר עם הורי הפעוטות בגן, חלקם אף מיוצגים על ידי עורכי דין, ובמסגרת זו גם מתקיים שיח, העברת מידע ועדכונים שוטפים. הקשר עם ההורים מתקיים תוך רגישות, והבנה מלאה לדאגתם ולכאבם של ההורים שילדיהם נפגעו".

בשבוע שעבר פורסמו סרטונים, בהם נראים הפעוטות שהתחילו לאחרונה לדבר, מספרים על הזוועות שביצעה בהם קובר. בין היתר, סיפרו כי היא דחפה את ראשם לאסלה, הכתה אותם בבטן ובראש ואף סגרה אותם בשירותים.