פרסום ראשון: כתב אישום חמור הוגש היום (שני) נגד מוחמד בסיוני, תושב שכם, בגין ביצוע פיגוע דקירה במוסך בו עבד בפתח תקווה. במהלך הפיגוע, בסיוני דקר את בנו של בעל המוסך וגרם לו לפציעות באורח קשה.

הסתיימה חקירת הדקירה בפתח תקווה: כתב אישום יוגש נגד החשוד
"צעק אללה אכבר": עובד מוסך בפ"ת דקר את עמיתו לעבודה, נבדק חשד לפח"ע

לפי כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז, א' הוא בנו של ב' אשר הוא ואחיו הם בעלים של מוסך בפתח תקווה. בסיוני הוא תושב שכם, אשר החזיק באישור שהייה ועבודה כדין ועבד במוסך עם א' במועד מסוים, בסיוני החליט לרצוח את א' מתוך מניע לאומני.

מעצר של החשוד בדקירה בפתח תקווה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מעצר של החשוד בדקירה בפתח תקווה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בעשירי לאוגוסט, בעודם עובדים במוסך, בסיוני הצטייד בסכין, דקר את א' בחזה וניסה עוד מספר פעמים לדקור אותו בפלג גופו העליון תוך שא' נאבק ומצליח למנוע ממנו לעשות זאת.

לקול זעקותיו של א' הגיע דודו לחלקו האחורי של המוסך בו שהו בסיוני וא' ובסיוני תקף אותו באמצעות ידיו והמשיך בניסיונות לדקור את א' ששכב שרוע על הקרקע. בשלב מסוים, לאחר שנשברה הסכין, ביוני הרים מצבר רכב ואיים להשליך אותו על א' שהיה שרוע על הקרקע.

בהמשך לכך, בסיוני הרס את מכשיר הטלפון שלו ויצא אל הרחוב תוך שהוא קורא "אללה אכבר". לאחר מכן, בסיוני עלה לאוטובוס שעצר, הורה לנהג להסיע אותו לירושלים, ירד מהאוטובוס ונעצר על ידי שוטרים שהגיעו למקום זמן קצר לאחר מכן.

בין הראיות בהן מחזיקה הפרקליטות נגד בסיוני, יש תיעוד מלא של האירוע ועדויות כי בסיוני דיבר עם א' ועם דודו יום קודם לכן, ובמהלך השיחה הוא האשים את היהודים בגזילת אדמותיהם של הערבים.

בסיוני נחקר בשב"כ ובמשטרה והודה כי דקר את א'. בחקירת השב"כ בסיוני מסר כי רצה לרצוח את א' והמניע למעשיו הוא ויכוח שהתגלע בינו לבין א' וב' בנוגע לירושלים ודברים שהם אמרו נגד הקוראן ואללה וכן בשל "הכיבוש" והרצון שלו ב"שחרור פלסטין". לעומת זאת, בחקירתו במשטרה, בסיוני טען כי לא התכוון להמית את א' וכי מחלתו הנפשית לצד אמרותיהם של א' וב' כלפיו הביאו אותו לפעול כפי שפעל.

לבסיוני אין עבר פלילי בישראל, בחקירתו במשטרה בסיוני מסר כי הוא נמלט מירדן לשכם לאחר ששוחרר שם בתנאים בגין ניסיון רצח של אחותו. עו"ד יצחק מורדוך מהפרקליטות טוען כי עניין זה מחזק את מסוכנותו של בסיוני ואת החשש מהימלטותו מהדין, "שאינו אינהרנטי בלבד אלא גם קונקרטי".

לפי הבקשה למעצר עד תום ההליכים אותה הגיש מורדוך, "מסוכנותו של המשיב נלמדת גם מהעובדה שהוא תקף באכזריות את בנו של מעסיקו, שעבד עמו, במהלך יום עבודה, ללא התגרות מוקדמת כלשהי מצדו, ולא הפסיק לנסות לדוקרו עד אשר הסכין אותה החזיק נשברה. מעבר לכך, המשיב ניצל את אישור הכניסה והעבודה בישראל ואת אמונם של מעסיקיו וניסה לגרום למותו של אדם שעמו עבד אך ורק בשל היותו יהודי וישראלי".

עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו המייצג נפגע העבירה ברך על הגשת כתב האישום ואמר: "אנו מברכים על הגשת כתב אישום ברף החומרה הגבוה ביותר. כתב אישום בו הובהר כי מדובר בפיגוע טרור רצחני, ממנו ניצל מרשי בנס. אנו מחזקים את ידי גורמי אכיפת החוק שפעלו באופן מהיר והחלטי. בעצם הגשת כתב האישום יש כדי לתרום לתחושת הצדק אצל הנפגעים ולהרתעת גורמי טרור. נמשיך לעקוב עד למיצוי הדין עם המחבל".