בצל האלימות המשתוללת בחברה הערבית, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס היום (רביעי) את ועדת המשנה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית. במהלך כינוס הוועדה, המשטרה צפויה לדרוש להחזיר לשימוש את תוכנות הרוגלה נגד אזרחים החשודים במעורבות בפשיעה

האלימות בחברה הערבית משתוללת ובמגזר זועמים: "אנחנו חלק מהמדינה, איפה המשילות?"
אימה באבו סנאן לאחר הטבח: "כולנו בהלם, אנחנו אובדי עצות"

במקביל, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יגיש בקשה לעלות בישיבת ממשלה הקרובה הצעת מחליטים לערב את שב"כ בסיוע למשטרה במאבק בפשיעה הלאומנית ובארגוני הפשע, על ידי יחידה ייעודית שתוקם בשירות הביטחון הכללי ועל ידי שימוש באמצעים טכנולוגיים. בנוסף הציע בן גביר לעשות מיפוי על כל האיומים על המועמדים בבחירות המוניציפליות, וכן הוא מתכוון לדרוש להתיר את השימוש במעצרים מנהליים גם באירועים פליליים - מה שנחסם בעבר על ידי היועמ"שית.

קודם לכן היום אמר השר כי "זהו מצב חירום שמחייב הפעלת כל הכלים, בראשם התערבות מלאה של שירות הביטחון הכללי במלחמה בארגוני הפשיעה הגדולים, יחד עם מעצרים מנהליים לראשי הארגונים הללו. למרות ההתנגדויות הנוכחיות לדרישתי. אני רק מקווה שבקשותיי אלו ייענו מוקדם, ולא יהיה צורך בעוד דם שיישפך כדי שיבינו שאין מוצא מלבד הדרכים שהצעתי", אמר.

השב"כ מעורב בחקירת החיסול המרובע אמש באבו סנאן

בתוך כך, השב"כ מעורב בחקירת החיסול המרובע אמש באבו סנאן, זאת לצד החקירה המתנהלת בימים אלה של רצח מנכ"ל עיריית טירה בעקבות פנייתו של שר הפנים משה ארבל לראש הממשלה וכן היותו סמל שלטון מקומי. 

כזכור, בחודש יוני האחרון העלייה הדרמטית בפשיעה ברחבי הארץ הובילה לדיון סוער במשרדו של ראש הממשלה נתניהו לגבי הכנסת התערבות השב"כ בחקירות בענייני הפשיעה במגזר הערבי ובענייני משפחות הפשע. נתניהו הודיע כי "על אף הקשיים - יש לרתום את יכולות השב"כ במלחמה במשפחות הפשע בחברה הערבית". 

דיון החירום בנושא בכנסת שב''כ למאבק באלימות במגזר הערבי (צילום: חיים צח, לע''מ)
דיון החירום בנושא בכנסת שב''כ למאבק באלימות במגזר הערבי (צילום: חיים צח, לע''מ)

מנגד, ראש השב"כ רונן בר טען: "הכנסת השב"כ יכולה לעשות נזק, יטענו לאכיפת יתר. גם השמיכה שלנו קצרה". כמוהו, היועמ"שית טענה: "הכנסת שב"כ יכולה לגרום לחשיפת תרגילי חקירה". "גם אנחנו מתנגדים להכנסת השב"כ לחקירות", הוסיף פרקליט המדינה.

גם הסנגוריה הציבורית הביעה התנגדות ותקפה בחריפות: "האירועים הקשים בחברה הערבית מחייבים פתרונות עומק מורכבים ושוגים מי שחושבים שיש פתרונות קסם. הסמכת השב"כ לטפל בפשיעה פלילית תהיה בבחינת בכייה לדורות ותשליך באופן עמוק ויסודי על אופיו של המשטר הדמוקרטי בישראל".

בחיסול המרובע אמש במטע הזיתים שבכפר בגליל נרצחו  ראזי סעב בן ה-53, המתמודד לראשות המועצה המקומית בבחירות הקרובות. לצידו, נרצחו: זהר אל דין סעב בן ה-45 ואמיר סעב בן ה-28. הנרצח הרביעי הוא סלמאן חלבי בן 66 מכפר ירכא. שלשום נרצח מנכ"ל עיריית טירה, עבד אלרחמן קשוע, בעוד מקרה המצטרף לתופעת האלימות המשתוללת בחברה הערבית, שגבתה מתחילת השנה את חייהם של 158 בני אדם.