בית המשפט דחה היום (רביעי) את בקשתו של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, להגשת צו הרחקה לכ-400 פעילי מחאה נגד הממשלה והחקיקה המשפטית. כמו כן, רוטמן גם דרש לסגור קבוצת "וואטס אפ", בה לטענתו המשתמשים מפיצים מידע בנוגע למקומות אליהם הוא מגיע. 

"בילוש ופגיעה בפרטיות": הפנייה החריגה של רוטמן לבית המשפט נגד אנשי המחאה
בן גביר מאשים: "היועמש"ית דחתה מעצרים מנהליים, רוב החשודים היו מעורבים ברצח"

"לאחר ששקלתי את כלל השיקולים, מצאתי כי פעילות המשיבים נכנסת לכאורה לגדרה של מחאה פוליטית מותרת, בהתאם לכללי המשחק הדמוקרטי", ציין השופט בהחלטתו. 

עוד הבהיר: "אין ספק כי צו לפי חוק מניעת הטרדה מאיימת, מגביל זכויות יסוד בסיסיות של הפרט, ולכן צו כזה לא ניתן כלאחר יד". הוא הביע ביקורת מרומזת על עצם הגשת הבקשה: "במהלך הדיון הבעתי את דעתי לכך שהמסגרת הדיונית הנכונה להליך זה הינה בהגשת תביעה אזרחית, שכן הטיפול בבקשה מצריך בדיקות עובדתיות ומשפטיות מורכבות, שאינן מתאימות להליך לפי חוק 21 מניעת הטרדה מאיימת". 

כאמור, מוקדם יותר הגיש רוטמן בקשה לבית המשפט, בה הוא דורש להרחיק ממנו כ-400 פעילי מחאה נגד הממשלה והחקיקה המשפטית, בטענה כי הוא נרדף ומוטרד על ידם. כמו כן, הוא דרש לסגור קבוצת "וואטס אפ", בה לטענתו המשתמשים מפיצים מידע בנוגע למקומות אליהם הוא מגיע. 

"במהלך התקופה האחרונה, החלו המשיבים לרדוף אחרי המבקשים. בכל מקום, בין אם בישראל ובין אם בעולם, תוך פגיעה בפרטיותו ותוך רדיפה של ממש, סיכון ביטחונם האישי וקיים חשש ממשי, כי המשיבים אשר פועלים באופן רדיקלי ביותר ו/או מי מטעמם, יפגעו במבקשים ואף מכאן הבקשה", נכתב בבקשה. 

\'\'ממשיך לסתום פיות\'\' (צילום: אבשלום ששוני)
\'\'ממשיך לסתום פיות\'\' (צילום: אבשלום ששוני)

בנוגע לטענה כי אנשי המחאה רודפים אותו גם מחוץ לתחומי ישראל, הוסיף: "יצוין, כי חופשה פרטית של המבקשים וילדיהם הקטנים, איננה נכנסת בגדר פעילות ציבורית ו/או הקשורה בביצוע תפקידו של המבקש. כאשר בפועל, צו ההרחקה הינו בהקשר לאיסור הבילוש והפגיעה בפרטיות נגד בני משפחתו של המבקש והמבקש עצמו". 

מטעם ארגוני המחאה, תקפו בתגובה את רוטמן: "מי שסתם פיות כמו דיקטטור בוועדת החוקה ממשיך לסתום פיות ולפגוע בזכות המחאה. כמה צפוי שבריון שחטף באלימות מגפון ממפגינה ומנצל שוב את כוחו כדי להלך אימים באמצעות צווים על מי שמבקשים לקיים מחאה דמוקרטית. אנחנו לא מפחדים ולא נרתעים מהבריונות של רוטמן. נגיע אליו לכל מקום".