לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא, שהורשעה בתקיפת פלסטינית בשער האריות בירושלים, הגישה היום (רביעי)  ערעור על הרשעתה. בן כליפה טוענת כי מח"ש ניהלה חקירה רשלנית, ושהרשעתה מובילה לירידה בהרתעה ופגיעה משמעותית באנשי כוחות הביטחון, שיחששו לבצע את משימתם ויפעלו ברפיון מחשש להרשעה פלילית. 

לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא הורשעה בתקיפת פלסטינית בשער האריות
אוריאן בן כליפא לא תרצה מאסר: זה העונש שהוטל עליה

"בית המשפט שגא שהתעלם מכך שחקירת המתלוננת בוצעה ברשלנות, והתיק נסגר בעילת 'חוסר אשמה', באופן מגמתי ומתואם בין המשטרה למח"ש ובהתערבות של המוכתר, תוך אכיפה בררנית והתעלמות מהנחיית פרקליט המדינה, הקובע כי לא תתקבל החלטה כנגד אזרח בזמן שמתנהלת חקירה במח"ש כנגד שוטר מעורב", נכתב בערעור. 

כאמור, בית משפט השלום בירושלים הרשיע את כליפא  בתקיפת הצעירה הערבייה חלא סלים לפי סעיף 379 לחוק העונשין התשל"ז- 1977, וזיכה אותה מעבירת שיבוש מהלכי משפט.  כנגד הלוחמת, אשר שירתה כשוטרת משמר הגבול בשירות קבע, הוגש כתב אישום המייחס לה עבירות תקיפה הגורמת חבלה של ממש ושיבוש מהלכי משפט, בגין אירוע שאירע ב-4 בנובמבר 2021 במסגרת תפקידה. 

 סנ"צ בדימוס עו"ד פרץ רצון מסר בתגובה: "לאחר פניית המשפחה בחרתי לייצג את אוריאן, לאור העוול שנעשה לה והעובדה כי מפקדיה ששלחו אותה למשימה השאירו אותה לבד במערכה ובחרו לתמוך ולסייע דווקא למוכתר ולבתו. כמי שהיה מפקד של מספר תחנות במשטרה, אני רואה את הערעור שלה מעבר לייצוגה ובתקווה לזיכוייה, אלא גם החלטה של בית משפט מחוזי שתגבה את השוטרים כאשר הם בפעילות מבצעית, גם אם טעו בשיקול הדעת. אסור ששוטרים יחששו לבצע את משימותיהם בכל מקום בארץ ויחששו לחתור למגע מפני אימת הדין הפלילי".

פרץ רצון (צילום: ללא)
פרץ רצון (צילום: ללא)