פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד רמדאן גמגום, תושב מזרח ירושלים בן 34, הכולל שני אישומים בגין קיום מגעים עם פעילים של ארגון הטרור חמאס.

על פי כתב האישום, באפריל 2023 יצר אדם המכונה "אבו סלאח" קשר עם גמגום באמצעות שיחה בווטסאפ והציג עצמו כתושב מעזה. בהמשך לאותה שיחה ולאחר מספר פעמים בהם שוחחו גמגום ואבו סאלח על נושאי דת, החל אבו סאלח להסביר לגמגום על ארגון החמאס והציג עצמו כפעיל בארגון. גמגום הביע נכונות להצטרף לחמאס.

באחת השיחות גמגום שאל את אבו סאלח האם מצופה ממנו לבצע פעולות בטחוניות במסגרת החמאס. אבו סאלח ביקש מגמגום לצלם עבורו את בניין המשטרה ברחוב צלח א-דין בירושלים וכן את בית החולים הדסה בירושלים, אך גמגום סרב. בנוסף ביקש אבו סאלח מגמגום פרטים על משמרות הוואקף וכוחות המשטרה בהר הבית וכן מידע על שעות פתיחת וסגירת הר הבית. גמגום מסר לאבו סאלח את שעות הסגירה והפתיחה בלבד.

בהמשך לכך ביקש אבו סאלח מגמגום פרטים של תושבי עזה שמתגוררים בירושלים ובפרט ב"אל אקצא". כמו כן, אבו סאלח שלח לגמגום צילום ת.ז. של אישה תושבת עזה שלדעת השניים שהתה בירושלים, וביקש עליה פרטים. ביולי האחרון התקשר אבו סאלח לגמגום וביקש ממנו לבצע פיגוע דקירה במסגרת החמאס, אך גמגום סרב.

לאחר מכן, ביקש אבו סאלח מגמגום כי יבצע פיגוע ירי עבור החמאס ומסר כי יוכל להעביר לו נשק או כסף לקניית נשק עבור ביצוע הפיגוע. גמגום סרב וביקש כי אבו סאלח לא יצור איתו קשר.

בנוסף, גמגום שלח לפעיל חמאס מעזה תמונות וסרטונים מהר הבית והסביר לו על העימותים בהר. במסגרת כתב האישום, גמגום נאשם במגע עם סוכן חוץ, דבר אותו ביצע ביודעין ובניגוד לחוק.