בית הדין הצבאי המחוזי גזר היום (רביעי) את דינו של חייל בדרגת טוראי, אשר הורשע בעבירה של המתה בקלות דעת, בגין גרימת מותו של רב"ט ברוך כברתה ז"ל, ובעבירה של שיבוש מהלכי משפט. בית הדין קיבל את הסדר הטיעון שהוצג בפניו לאחר הליך של גישור וגזר על החייל עונש של שלוש שנות מאסר בפועל, לצד מאסר על תנאי. בנוסף נקבע כי החייל ישלם פיצויים למשפחתו של המנוח. 

התקדם לעבר יהודים כשבידו סכין: פלסטיני נעצר בחשד לתכנון פיגוע
נסגר תיק חקירה נגד גננת בדרום בחשד להתעללות, ההורים מערערים: "היא שיקרה לנו"
 
על פי כתב האישום שהגישה התביעה הצבאית, בלילה שבין ה-2 ל-3 בינואר 2023, החייל נכנס לחדר מגורים שבו שהו חיילים אחרים, ונטל כלי נשק של חייל אחר, שבו מחסנית שהכילה כדורים. הנאשם הבחין בכך שנצרת הנשק במצב "בודדת", וביצע פעולות שונות בנשק, באופן שהביא לגריפת כדור לבית הבליעה ולירי כדור, שפגע בברוך ז"ל וגרם למותו הטראגי. לאחר מכן, ביקש הנאשם מחייל אחר שלא יספר על שאירע בחדר.

התביעה הצבאית עמדה בקשר עם באת כוחה של משפחת כברתה, עדכנה אותה בהתקדמות ההליכים, הביאה בפניה את פרטי הסדר הטיעון וקיבלה את עמדת המשפחה. 

מצה"ל נמסר: "העונש שהוטל על החייל מבטא החמרה ביחס לרמות הענישה הנהוגות, ומשקף את החומרה הגלומה באירועים מסוג זה. צה"ל ימשיך לפעול למיגורם של מקרים אלה ולמיצוי הדין בעבירות בנשק. צה"ל משתתף בצערה של משפחת כברתה וימשיך ללוותה". 

חשוב לציין כי הפיצוי שהוטל בהתאם להסכמת בסך 13,270 ש"ח, הוא הפיצוי המקסימלי לפי חוק השיפוט הצבאי.