שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון הטיל היום פצצה. לראשונה בהיסטוריה, שופט עליון מציג את מועמדותו לנשיאות בית המשפט העליון - בניגוד לשיטת הסניוריטי.

בצעד חסר תקדים: שופט העליון אלרון הודיע שיתמודד על נשיאות ביהמ"ש
"המערכת סובלת מאמון הולך ופוחת": מה עומד מאחורי החלטת השופט אלרון?

שר המשפטים יריב לוין מעוניין בביטול השיטה, שמעניקה את התפקיד הרם ביותר ברשות השופטת לשופט העליון עם הוותק הגדול ביותר. לוין אינו שר המשפטים הראשון שמעוניין בביטול השיטה, אך הוא השר הראשון שבמשמרתו אחד משופטי העליון יהיה מוכן להתמנות לתפקיד בניגוד לשיטת הסניוריטי.

פנינו לשופט יוסף אלרון בשאלה אם נפגש עם שר המשפטים לוין ואם עדכן או תיאם עמו את ההכרזה על מועמדותו לנשיאות בית המשפט העליון. בתגובה למעריב, נמסר מטעמו של השופט אלרון: "השופט אלרון לא מכיר את שר המשפטים לא נפגש ולא שוחח עימו ואינו מתואם עימו. ההחלטה היא אישית שלו".

ראוי לציין. שר המשפטים לוין עדיין מתעקש כרגע על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. אם הרכב הוועדה באמת ישתנה, יכול להיות שלשופט אלרון יהיה סיכוי להיבחר כנשיא בית המשפט העליון. אם הרכב הוועדה לא ישתנה - לאלרון אין שום סיכוי להיבחר. מתוך תשעת חברי הוועדה, שישה צפויים להתנגד לשבירת שיטת הסניוריטי - שלושה שופטים, שני נציגי לשכת עורכי הדין ונציגת האופוזיציה. לקואליציה לעומת זאת, יש שלוש מקומות בלבד.

כזכור, מוקדם יותר היום, השופט אלרון הודיע שיתמודד מול השופט יצחק עמית על נשיאות בית המשפט העליון. השופט עמית נבחר ב-2009 לכהן כשופט בבית המשפט העליון. לפי שיטת הסניוריטי הנהוגה כיום במערכת המשפט הישראלית, אמור השופט עוזי פוגלמן להתמנות לתפקיד נשיא בית המשפט העליון אולם הוא ויתר על המינוי, ולפיכך השופט עמית הבא בתור על פי הוותק.