נמשכת חקירת מותה של טליה חטיב' בת ה-41, שנרצחה היום (חמישי) בביתה בחיפה. מהפרטים שמתבררים בשעות האחרונות עולה כי חטיב' התלוננה כמה פעמים בעבר במשטרה וברווחה על אירועי אלימות במשפחה, בין היתר מצד בעלה לשעבר ובני משפחה נוספים.

בנוכחות בן זוגה: אישה כבת 40 נורתה למוות בחיפה

בן זוגה הנוכחי שהה בדירה עת הגיעו ארבעת המחסלים וירו למוות בחטיב', ולא נפגע מהירי. השוטרים חקרו אותו, והתפלאו איך הוא לא נפגע, ומתחזק החשד כי היא הייתה יעד החיסול.

פראמדיק מד"א אבי עבדי סיפר: "כשנכנסנו לדירה ראינו אישה שוכבת מחוסרת הכרה ועם פצע ירי בגופה. ביצענו בה בדיקות רפואיות אך היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה במקום".

עו"ד עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים, אמרה: "חדשות קשות וכואבות שמגיעות בתקופה של תחושה של אובדן ביטחון מוחלט ברחובות ובבתים. האישה שנורתה למוות היום בחיפה היא האישה ה20 שנרצחה מתחילת השנה. נתונים בלתי נתפסים בהשוואה לשנים הקודמות. הרצח הנורא הזה הוא תזכורת נוספת לאחריותה של הממשלה ולחובתה לקחת אחריות ולהעלות מדרגה במאבק באלימות נגד נשים ובאלימות בכלל.

"פיזור סיסמאות והבטחות ריקות לביטחון ומשילות, וקידום רפורמות שמציפות את המרחב בעוד נשק אזרחי, לא רק שאינן מקדמות את הביטחון של האזרחים והאזרחיות, אלא מגבירות את הסיכון ומרחיקות כל סיכוי לשינוי שיציל את חייה של הנפגעת הבאה. אנחנו קוראות לממשלה להתעשת, וליישם בהקדם תוכניות נרחבות ויסודיות למיגור האלימות".