פלסטיני שהסתנן לישראל בניגוד לחוק, עבירה שדינה עד שנת מאסר, קיבל עונש מגוחך של חמישה ימי מאסר - כאשר שלושה ימים בהם ישב במעצר נחשבים כחלק מהעונש, כך שבפועל הפלסטיני יישב במאסר יומיים בלבד.

לאחר מאמץ מודיעיני: נעצר חשוד בהשלכת מטען צינור בקבר רחל
ברכב גנוב עם מטען נפץ: צעיר מנפת רמאללה נעצר בסמוך למעיין ביהודה ושומרון

החלטתו של השופט חיים פס מבית משפט השלום בירושלים, באה על רקע הסדר טיעון הקל אליו הגיעה המשטרה עם הפלסטיני שנכנס לישראל שלא כדין בתמורה להודאתו בביצוע העבירה. גזר הדין ניתן שלושה ימים לאחר הגשת כתב האישום.

השופט פס הסביר סהתחלה כי הפלסטיני פגע "בערכים המוגנים של ריבונות המדינה לקבוע מי יבוא בשעריה והסדרת שוק העבודה. בעקיפין יש בכניסתו של הנאשם לישראל, שלא תחת עינם הפקוחה של גורמי הביטחון, כדי להביא לפגיעה בביטחונו של הציבור ולו ברמה הפוטנציאלית".

עם זאת, לצורך הקלה בקביעת העונש, השופט פס לקח בחשבון את הודאתו של הפלסטיני אשר לפי עמדתו של השופט "יש בה משום נטילת אחריות והבעת חרטה".

השופט פס הוסיף כי "מדובר בנאשם שמצוקה כלכלית, ככל הנראה, הביאה אותו לגנוב את הגבול ולהסתכן בהעמדה לדין ובריצוי עונש מאסר בפועל. המדובר בתושב השטחים אשר מעצרו ומאסרו קשים אף יותר מאשר דרך הכלל, נוכח היעדרה של מעטפת תומכת".

בשל כך, השופט חיים פס החליט להטיל על הפלסטיני עונש מאסר של חמישה ימים בלבד, תוך שהוא קובע כי ימי המאסר יימנו מיום מעצרו של הפלסטיני - שלושה ימים קודם לכן. בפועל, הוטלו על הפלסטיני יומיים נוספים בכלא בגין הכניסה הלא חוקית לישראל.